Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Bijna hilarisch dat Turkije terug ten berde gebracht wordt op een negatieve wijze door NATO bronnen net na de terroristische aanslag in Istanbul....maar daarover wil men het precies niet hebben wat veelzeggend is. De eigen terroristen beschermen.
"Turkish Interior Minister Suleyman Soylu about the terrorist attack in Istanbul: We know how this event was coordinated. We know where this is coordinated from. We know the message given to us. I will emphasize again. We do not accept the condolences of the American ambassador, we reject them. It's over, we should discuss our alliance with the state that feeds Kobani and other terrorist zones in the Senate. They are trying to undermine peace and stability in Turkey. Everything is very clear. We are not treacherous to anyone. But I want to say that we no longer have tolerance for these treacherous acts. The operation continues. Of course, with a successful operation, the terrorists were caught. And if we hadn't caught them, they would have been hidden in Greece today." (Via Eurazia and Multipolarity)
Turkije wil niet echt meedoen om Rusland ten gronde te richten. Dát is waarom 'het westen' (De VS eigenlijk) het poogt te destabiliseren. En de media zijn een deel van die stategie.
|
Ik beweer dat het niet zo is, maar ik denk dat het zou kunnen dat Turkije die aanslag geënsceneerd heeft. In alle geval komt die aanslag Erdogan zeer goed uit. Zijn populariteit is immers tanende en zich profileren door hard toe te slaan tegen terreur is de enige succesvolle manier om daar iets aan te doen.
Bovendien komen door die aanslag Zweden en Finland onder druk te staan om Koerdische vrijheidsstrijders uit te leveren aan Turkije in ruil voor hun NAVO-toetreding.
De PKK heeft stategisch dus niets te winnen bij die aanslag, wel integendeel.
Merk tenslotte op dat de PKK heeft steeds hun aanslagen heeft opgeëist. Ditmaal ontkent de PKK enige betrokkenheid.
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 december 2022 om 00:56.
|