Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
De geboorte van uw Jezus is een sprookje dat na de verwoesting van Jeruzalem en de Joodse staat door de Romeinen in het jaar 70 een eigen leven is gaan leiden. Uw Jezus is dus nooit geboren en het evangelie met zijn apostelen is fictie. "De opstanding van Jezus Christus" is dus nooit geschied.
"Het was pas?*in de tiende eeuw?*dat de christelijke jaartelling voor het eerst werd gebruikt voor het dateren van een pauselijk document (namelijk AD 967) en pas in de tweede helft van de elfde eeuw nam de kerk van Rome de christelijke jaartelling definitief in gebruik." (citaat).
Het concept wedergeboorte, waarin christenen geloven, is de idee dat de vleselijke mens goddelijk kan worden, hetzij na de doop, of na de dood en overgang naar het Rijk Gods. Het betekent niet dat een kind al eerder heeft geleefd als man of vrouw. Dat jij beweert de wedergeboren Jezus te zijn is volkomen zot. Maar ...
... maar als je in je blote kont aan een paal genageld wil worden dan is dat wel te regelen. Alleen zweepslagen en stokslagen kan ook. Wat dacht je, volgend jaar met Pasen?
|
Mijn Jezus is een heilige mythe, die wedergeboren is in Mij uit realiteit van mijn atoomtheorie.
Aldus is de mythe toch nog in vervulling gegaan:
Atomen bestaan uit ruimteschepen.
Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
Harriechristus, de wedergeboren Jezus.
De enige die de wereld nog kan redden.