Discussie: Onsterfelijkheid
Los bericht bekijken
Oud 13 december 2022, 23:11   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Door Christus aan het kruis te nagelen werd onschuldig bloed vergoten en alzo verloor de prins van deze wereld zijn soevereiniteit.
De duivel is verslagen bij de kruisdood. Jezus is de nieuwe Adam, niet geboren in de gelijkenis van een aardse vader, maar de Vader die in den hemel is. Wat daar 3 dagen gaande was in Hades weten we niet, maar Hij overwon de dood omdat enkel zondaars sterven. Wij zijn allemaal zondaars omdat we in de gelijkenis van een aardse vader geboren worden, erfzonde.

Volgens mij denk je er teveel bij na en dien je te zoeken met je hart.
Dat zie ik toch anders. Wij zijn hart volgt laat zich gemakkelijk bedriegen.

Matth. 15: 18 Maar wat de mond uitgaat, komt voort uit het hart en dat bezoedelt de mens. 19 Want uit het hart komen voort boze gedachten, moord, echtbreuk, ontucht, diefstal, valse getuigenis en godslastering. 20 Die dingen zijn het die de mens bezoedelen; maar met ongewassen handen eten bezoedelt de mens niet.”

Dat is een grapje, voor mij. Nee, het gaat mij in deze kwestie toch meer om het kunnen begrijpen van de theorie. Paulus zag dat ook zo in die brief aan de Korinthiërs. Iets dat voor mij als onredelijk, onbillijk en ongerijmd overkomt kan ik niet geloven. Dan kan Paulus beweren wat hij wil, maar ik loop geen honderd meter met hem mee.
Piero is offline   Met citaat antwoorden