Los bericht bekijken
Oud 16 december 2022, 16:29   #11
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.079
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Altijd weer miserie met die 20-eeuwse techniek van die plofbakken.

Wat die allemaal nodig hebben om überhaupt 1 meter te rijden.

13 december 2022 - 18:04

Drukke dagen voor pechverhelpers: "Batterijen begeven het"

VAB pechbijstand heeft er één van de drukste dagen van het jaar opzitten.

Er waren tot een derde meer oproepen dan op een normale dinsdag. Door de extreme koude van afgelopen nacht met minima rond -7, lieten heel wat auto's het afweten vanmorgen.

Meestal ging het om problemen met de batterij.
Onze ploeg ging mee op pad met pechverhelper Dirk uit Grobbendonk.

https://www.rtv.be/artikels/drukke-d...en-het-a124102

En over het bijna dubbel zo hoog verbruik, veel hogere slijtage, veel meer luchtvervuiling mogen we dan nog niet spreken. (bij korte afstanden, de meeste verplaatsingen gebeuren met de auto)

En ook de pechdienst doet meer kilometers.
Er staat nergens dat het over "plofbakken" zou gaan (what's in a name? Het zijn nét EV's dat rijdende, onblusbare plof-brandbommen zijn )
En zelfs niet dat het specifiek over diesels gaat.
Het kunnen evenzeer en vermoedelijk allemaal EV geweest zijn...maar elke kans aangrijpen om brandstofwagens uit te spuwen en propaganda te voeren voor elektrische brol, hé?

De originele fabrieksaccu van mijn wagen heeft zonder haperen of hikken al 24 jaar dienst en meer dan 200.000 km.
Benieuwd hoelang jouw EV brol het uithoudt..je weet toch dat ik nog 8 jaar verder kan rijden als jouw EV-ke al gerecycleerd moet worden?

Dat artikel toont enkel aan dat de huidige batterijen echte ROMMEL zijn die het bij een beetje vriezen meteen begeven. (zoals alles tegenwoordig om maar te kunnen verkopen.)
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden