Los bericht bekijken
Oud 19 december 2022, 14:50   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Drie dagen geleden het de Europese Unie het 9de pakket sancties tegen Rusland aangekondigd. Niet dat dit veel indruk maakt in Moskou.

Deze ochtend van 19 december heeft Rostec, een corporatie van honderden bedrijven geleid door het ministerie van Defensie, aangekondigd dat de speciale operatie van Rusland om de Donbas te beschermen gewoon wordt verder gezet. Dat ondanks de toegenomen beschietingen op Russische grondgebied die worden geleid door de NATO.

https://iz.ru/1443065/2022-12-19/v-r...iam-na-ukraine

Na bijna tien maanden dagelijkse bombardementen en beschietingen zijn grote delen van Oekraïne zowat in een maanlandschap veranderd. Dat had nochtans perfect vermeden kunnen worden. Helaas spreekt nog steeds niemand verzoenende taal om een einde te maken aan de gevechten.

De ca. 60.000 Oekraïense vluchtelingen die momenteel in België verblijven, hebben zich al verzoend met het feit dat deze oorlog nog enkele jaren zal aanslepen en het dan nog jaren kan duren - zo niet enkele decennia ! - vooraleer weer heropgebouwd is en bewoonbaar wordt gemaakt.
Wel jaaa… het Westen zorgt ervoor dat het Oekraïens leger met gesofistkeerde wapens en gerichte opleiding stevig uitgerust is tegen de Russki-Orcs. Daar kunnen die Orcs militair niet tegen op. En, wat te verwachten was, die laffe bastaards richten hun agressie volop tegen de civiele infrastructuur en de bevolking. Ik voelde mij al een heel stuk beter wanneer ik las dat de Amerikanen en bondgenoten nu toch besloten hebben om meer “long range” type wapens te leveren waardoor de Oekraïeners nu ook dieper in Rusland kunnen toeslaan. Dat moet het zijn: LIK OP STUK!!!