Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2005, 16:25   #89
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik heb ook eens een interview gedaan met FDW. Sindsdien besef ik pas goed hoe onnozel hij wel is, een uittreksel (21/01/2000):

FDW: "Het Vlaams Blok is volgens mij geen extreem-rechtse partij. Wat is extreem? Extreem betekent dat men uiteindelijk een zeer klein aantal kiezers vertegenwoordigt. Dat is bij ons niet het geval. Het Vlaams Blok is de derde grootste partij van Vlaanderen. Het is een partij die zeer veel succes heeft, die meer dan zeshonderdduizend kiezers vertegenwoordigt. Dus wat is extreem, wij zijn eerder een centrumpartij. Partijen die kleiner zijn dan wij, zijn extremer dan het VB. Extreem zijn wordt bepaald door het aantal kiezers dat een bepaalde partije vertegenwoordigt. In dat opzicht zijn wij helemaal niet extreem."

Bullshit natuurlijk. Vanuit zo'n definitie is Hitler en zijn NSDAP ook een centrumpartij daar zij ook de grootste partij van Duitsland was bij eerlijke verkiezingen.
Ik vind dat hij daar wel een punt heeft, wie bepaalt wat extreem is? De meerderheid idd. Getallen voorbeeld : 100;110;120;130;140;150;1. De 1 gaat toch niet zeggen dat de rest extreem grote getallen zijn??? Hier is de 1 extreem. Natuurlijk liggen de verhoudingen ander met het VB. Maar een populaire partij als het VB is niet extreem meer. De NSDAP ook niet voor de duitsers, voor ons wel uiteraard. Extreem is een relatief begrip. Hier geef ik FDW gelijk. Ik ben verre van een fan van FDW, maar hij is geen loemperik. Er zijn veel politiekrs die dit al toegegven hebben. Hij is altijd een stapje voor op hen.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden