Los bericht bekijken
Oud 30 december 2022, 20:51   #36444
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De bewijzen voor Oekraïense oorlogsmisdaden zijn overweldigend, en toch wil U hen niet veroordelen.
Zucht .. Misschien moet ik het eens in het Russisch proberen, want Nederlands begrijpt u blijkbaar niet. Meerdere malen heb ik gezegd dat ik het regime in Oekraïne slecht vind. En dankzij Putin hebben we nu geen andere keus dan dit regime bij te staan, en te ondersteunen met wapens, want het alternatief is nog slechter.

Citaat:
Ik zeg niet dat de Russen geen oorlogsmisdaden begaan, maar niets dat erger is dan wat bvb. de Amerikanen doen, of wat de Oekraïners zelf doen.
Niet erger dan wat de Oekraïners zelf doen? Clustermunitie? Fosforbommen? Een land binnenvallen en heel dat land in puin leggen, met doelgericht burgerdoelwitten? Diefstal van eigendom van de burgers door de soldaten? Verkrachtingen, massa-executies? Diefstal van land met een volledig fake referendum? Natuurlijk is dat 10 keer erger.

Citaat:
Hoe dat dat kan in België. Beangstigend hoe propaganda werkt, niet waar?
Ben tijdens Corona nog eens zo'n wappie tegen gekomen, die was anti-vaccinatie en begon toen over hoe de voetballers hartaanvallen kregen door de vaccinaties. Een kameraad (nogal een voetbalfreak) zei toen, jamaar, dat voorbeeld dat je aanhaalt van die voetballer die een hartaanval kreeg, toen *werd* er nog niet gevaccineerd. Die was ook nog niet gevaccineerd. Jamaar toch is het aantal hartaanvallen omhoog gegaan. Ah zij mijn kameraad, FIFA houdt daar al jaren statistieken van bij, hij googlde even en inderdaad, hij vond die cijfers terug. En het aantal hartaanvallen was niet gestegen. De wappie riep dat hij ondanks dit toch gelijk had, alhoewel hij totaal niet kon aantonen waarom en wandelde kwaad weg. Mochten die cijfers nu iets anders hebben aangetoond, dan was ik wel geïnteresseerd geworden waarom, alhoewel het niet in mijn denkpatroon paste. Maar de wappie legde dus gewoon alle feiten naast zich neer.

Dus ja, dat zie ik hier ook, en dat vind ik enorm beangstigend.

Citaat:
Wat betreft Russen die sinds februari hun land zijn verlaten. Ten eerste de meeste Russen (net als de meeste Belgen en Oekraïners) zijn helemaal niet bezig met politiek, gaan ze een beetje hun land, hun gezin, hun ouders en hun werk verlaten voor een beslissing van hun leiderschap.
Ik heb rond mij wel wat anders gezien. De mensen die ik ken die het land hebben verlaten hadden trouwens allemaal een enorm goede job. Anders zou je het land niet kunnen verlaten, alleen nog maar als je de prijzen van vliegtuigbiljetten zag.

Citaat:
maar toen het Westen Mosul volledig platbombardeerde zag je NOOIT zulke verhalen
Uiteraard zag je die wel, daarom was er ook zo'n protest tegen de oorlog. Belgie weigerde zelfs vliegtuigen te sturen, waarop de VS ons begon te chanteren. Maar u doet het weer, over een ander conflict beginnen.

Citaat:
Vermits ze verwend en rijk zijn, hebben ze er geen probleem mee om weg te trekken, kapitaal genoeg. Een gewone mens kan dat niet eens, die heeft een job, gezin en verantwoordelijkheden.
De mensen die ik ken hebben een job, een gezin. En die werkten heel hard, waren upper class maar geen oligarchen- zeker niet "verwend" en "superrijk". Ze wilden vooral niet moorden voor een gek die zijn rijk illegaal groter wil maken. Geen enkel normaal persoon zou dat willen.

Citaat:
Ik was het niet eens met de NAVO horror in onze naam begaan in Libië, Servië, etc. daarom ben ik nog niet weggetrokken.
Hebben ze ooit gedreigd u verplicht op te roepen en te gaan vechten dan? Hebben ze ooit alternatief nieuws, de bommen en burgerslachtoffers (die kwamen wel in het nieuws!) van onze zenders gehaald?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden