Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Momenteel sta je totaal geïsoleerd met je grote maatschappelijke ideaal
|
Dat denk je maar. Dat is het probleem met muilkorfwetten he, je weet uiteindelijk niet wat mensen echt denken.
Citaat:
Er is geen animo voor je genocidaire ideologie dus is dat politiek een weeskind.
|
Ik ben altijd een beetje voor op anderen, en ik idealiseer teveel, dat is waar. Op de schaal waarop ik het zie zijn de geesten nog niet helemaal rijp, omdat de meesten natuurlijk kortzichtiger zijn. En of het zelfs maar een goed idee is IN DE PRAKTIJK nu daar ben ik ook ver van overtuigd, omdat ik vrees dat de anderen ondertussen door onze eigen stommiteiten veel te machtig zijn geworden. Maw, ik ben er zelf niet van overtuigd dat ons window of opportunity ondertussen al niet allang is vervlogen, en ik zal U misschien verbazen van te zeggen dat ik er ook schrik van zou hebben om niet zoals Hitler of Putin gewoon af te gaan als een gieter.
Dat gezegd, het IDEE is waarschijnlijk bij veel en veel meer volk levend dan je zou denken - losstaande van de vraag of we het nog zouden kunnen, en losstaande van of je het op zulke grote schaal dient te doen of niet.
Als je immers het BEOOGDE RESULTAAT zou bekijken, dan zou heel veel volk het daarmee eens zijn. Vraag eens aan een ganse hoop mensen of zij vinden of er te weinig, dan wel teveel volk op de planeet rondloopt. En of zij het OK vinden dat wij in de toekomst een onooglijke minderheid zullen vormen die totaal onder de voeten zal gelopen worden door anderen die orden van grootte talrijker zullen zijn. Vraag hen dat. Denk je echt dat veel volk dat een bijzonder positief vooruitzicht vindt ?
Natuurlijk zijn vele mensen cognitief dissonant met de gevolgen van een negatief antwoord op die bovenstaande vraag. Maar logisch gezien zijn die twee equivalent: als je vindt dat er teveel volk rondloopt, en dat je het niet opportuun vindt dat andere volkeren ons onder de voet zullen lopen omdat ze orden van grootte talrijker zijn, dan zijn er niet veel opties meer he.
Citaat:
Denk je niet dat het drempelverlagend zou werken als er eerst een categorie die behandeling zou krijgen voor wie de heersende politieke partijen toch enkel walging en afkeer voor voelen ?
|
Dat is een eigenaardig standpunt, want jij denkt dat het een democratie van partijen is, waarbij elke partij, groot of klein, een stem zou hebben. Het is een beetje raar om te beginnen bij het elimineren van de grootste partij, nee ? Zouden we niet beginnen bij de kleinsten ?
We zouden misschien eerst alle aanhangers van partijen beneden de 10% kunnen afmaken, als we toch jouw gesuggereerde richting uitgaan, nee ?
Maar ben jij in de grond een voorstander van een genocide op extreem-rechtse personen in Belgie ?