Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2023, 16:02   #2
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Hebt ge nog steeds niet door dat gij degene zijt die de samenleving verwerpt en dat de situatie waarin ge zit er een is die ge zelf creëerde..? Ook al hebben andere mensen een negatieve invloed (gehad) in 't verloop van uw leven, hoe gij nu leeft, daar kiest gij zelf voor. Waar gij nu aan denkt, daar kiest gij zelf voor. Uw mentale/emotionele staat hebt ge grotendeels zelf in de hand. Stel u zelf de vraag of ge u met uw huidige manier van leven eigenlijk een plezier doet en of het uw leven verbeterd. En wees eerlijk ten aanzien van uzelf. Want als puntje bij paaltje komt, zijt ook enkel gij degene die iets kan veranderen aan uw leven of aan uw visie of uw denken... En wat daar heel goed bij helpt is u zelf nuttig maken. Dat wil niet zeggen dat ge voor anderen of voor de samenleving moet werken, gewoon uw dagen vullen met nuttige bezigheden. Echter: samenwerken met of voor anderen helpt meestal nog meer omdat ge dan feed-back/complimenten krijgt, wat sneller bijdraagt aan zelfwaardering.

Dus u nuttig maken heeft alle nut. Enerzijds geeft dat voldoening (erkenning, zelfwaardering, ... en dus uiteindelijk een positievere ingesteldheid) en anderzijds weerhoudt dat uw geest ervan zichzelf kapot te denken. Ge moet u eens voorstellen hoe uw dagen eruit zouden zien indien ge acht uur per dag met iets anders bezig zijt dan zotte theorietjes op internet zoeken die uw 'denken' gelijk geven en de tunnelvisie waarin ge zit enkel versterken. En dat is het meest interessante aan uzelf nuttig maken: het is afleiding voor uw geest zodat ge niet de hele tijd loopt te foeteren op alles wat er volgens u mis gaat in de samenleving. Of ge nu puzzels in mekaar steekt of modelbouw-dingen doet of ge gaat voedsel helpen uitdelen, maakt niet uit.. als uw geest maar niet gericht is op 'negativiteit' zoals dat nu wel het geval is (want zoals ik al eerder stelde: u continu omringen in uw hoofd met die fascisten en lobbyhoeren en weet ik veel, dat doet uw geest geen goed! Maak dat ge uit die cirkel raakt! Het leven heeft meer te bieden dan dat.).

Wanneer ge teveel in uw hoofd leeft, hebt ge te weinig om handen. Dat is een regel die ik voor mezelf hanteer.. begin ik teveel te piekeren op de dagen dat ik niet moet werken of sluit ik mezelf weer teveel en te lang af van de wereld, dan wordt het tijd dat ik in de tuin ga werken.. of verder renoveer of eender wat doe dat 'nuttiger' is dan 'denken'. De focus verleggen, daar komt het op neer. Uzelf omringen met andere bezigheden, zodat ge uw 'staat van zijn' en 'uw staat van denken' kunt verbeteren/verruimen, zodat ge uit uw negatieve denk/leefwereld raakt.. En kom niet af met 'prikkels' en andere shit-excuses om toch maar niets te veranderen aan uw situatie eh.. wilt ge iets bereiken, dan moet ge iets ondernemen..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden