Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2023, 11:55   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
das flink van je schoof... ge hoeft me ook niet te geloven...

https://pharma.be/nl/media/nieuws/he...overeenkomsten

ik heb vorig jaar 2 van dergelijke contracten afgesloten, en heb volgende week een onderhandeling met het kabinet op de agenda staan.
Dat is dus de sector zelf die beweert dat zij "hard" aangepakt worden door de overheid.
Wel verrassing: elke sector zegt iets gelijkaardigs, vanaf het ogenblik dat ze dat kunnen zeggen wegens weinig transparatie.

Nog een toelichting: ik ben niet tegen vertrouwelijke passages in dergelijke contracten. Het zou me vb. niet storen mocht geneesmiddel x in Vlaanderen op de markt komen voor 100 euro 't stuk, maar in een armer EU-land voor 60 euro 't zelfde stuk. Of in een Afrikaans land voor 30 euro ... bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden