Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2023, 19:05   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Poetin wil een wapenstilstand van 36 uur

Poetin wil een wapenstilstand zodat z'n volk in alle rust kan feesten.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230105_95679097

Poetin vraagt 36 uur lang staakt-het-vuren voor Russisch-Orthodox Kerstmis
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn troepen donderdag een staakt-het-vuren opgelegd, zodat ze de kerstviering van de Russisch-Orthodoxe Kerk kunnen vieren. Eerder had de patriarch van de kerk al opgeroepen tot zo’n kerstbestand.
Vandaag om 16:45
De Russisch-Orthodoxe kerk viert Kerstmis op 6 en 7 januari. De Russische patriarch Kirill had daarom donderdag gevraagd om een staakt-het-vuren in Oekraïne “Ik, Kirill, patriarch van Moskou en heel Rusland, doe een beroep op alle partijen die betrokken zijn bij het interne conflict met een oproep om het vuren te staken en een kerstbestand in te stellen van 6 januari ‘s middags tot 7 januari middernacht, zodat orthodoxe mensen de diensten op kerstavond en de dag van de Geboorte van Christus kunnen bijwonen”, liet hij weten in een bericht op de website van de kerk.

Michailo Podoljak, een adviseur van president Volodimir Zelenski, had het voorstel van de patriarch afgewezen. Hij noemde het “een cynische valstrik”. Volgens Podoljak heeft de Russisch-Orthodoxe Kerk niets te zeggen over dergelijke zaken.

Ik denk dat die man echt ziek is.
Wie viel wie aan?
Wie gunde wie geen rust op nieuwjaarsdag?

Poetin is totaal gestoord, dat ie dat nog maar durft te vragen toont aan dat die man echt ziek of gek is.
Ik hoop dat Zelenski niet toegeeft!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden