Staatssecretaris
|
Het dilemma van N-VA
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]
Citaat:
Het dilemma van N-VA [/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]De N-VA-jongeren, Ronduit N-VA, onder leiding van Sebastien Luyten, zijn geschandaliseerd.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]De VRT waagt het deel te nemen aan de zoektocht naar de Grootste Belg aller tijden. Voor Luyten, en uiteraard ook de grote broer, Bart Dewever, is dit absoluut onwettig. Want - aldus Luyten - mag de VRT enkel helpen met het vormen van een Vlaamse identiteit.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Symbolisch zouden zij echter kiezen voor Jules Destrée, u weet wel, de man die ooit tegen de Koning zei dat er geen Belgen zijn.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Het lijkt me echter dat de jongens en meisjes van N-VA en de kleutertjes bij Ronduit N-VA met een zwaar dilemma zitten.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Hun keuze zal namelijk gaan naar de Vlaamse symbolen zoals Irma Laplasse, die de dood van verschillende mensen op haar geweten heeft, en natuurlijk Vlaming boven Vlamingen, de grootte Leider, Staf De Clercq.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Staf De Clercq is de figuur die op de Ijzerwake vereerd werd door de jongens en meisjes separatisten. [u vindt een tekst over De Clercq onder de rubriek "uit het archief"][/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Ik moet bekennen, als landverrader zou ik ook niet weten wie van deze twee te kiezen, maar gelukkig hoef ik zulk een keuze niet te maken.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Als echte Belg kan en zal ik nog een stok in het zwart-gele hoenderhok werpen.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Op de lijst van de honderd genomineerden staat Filips de Schone, een Franse koning uit de 14e eeuw, die regeerde over het toemalige Vlaanderen. Men gaat er dus van uit dat ieder Belg, en eenieder die ooit in België een rol heeft gespeeld in de Belgische geschiedenis, geselecteerd mag worden.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Waarom zouden we voor de kleuters en peuters in de Vlaamse Beweging ook Keizer Wilhelm en dictator Hitler niet in de lijst plaatsen?[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]Dan gaat het dilemma niet meer over Staf De Clercq of Irma Laplasse, maar kunnen ze hun grootste idolen ook selecteren.[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]In geval van gelijkstand, kan men misschien uitzoeken voor welk van deze grote leiders het meeste collaborateurs naar voren waren gekomen...
[/font]
[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,"]bron: Cedric Vloemans, dé Homepage
|
[/font]