• Duitsland is dus duidelijk geen "salariswagenland" als het om BEV gaat, integendeel
de privaatverkoop is zelfs 50%, terwijl dat bij het
algemeen totaal -alle brandstoffen- 36% is. Dan ziet men ook aan de top 10 meest gekochte BEV-modellen.
• Evolutie groeicijfers van BEV Duitsland in een grafiek van 3 jaar, nieuwe inschrijvingen. BEV = donkergroen
• Over het ganse jaar 2022 haalde het BEV aandeel nu 17,7%, 2021 was dat 13,6% of een groei van factor x 1,3
• qua meest geleverde modellen: 2 Tesla modellen bovenaan gevolgd door een hele hoop modellen tussen €20k en €40k in de top 10, grafiek 4e kwartaal. Ook de grafiek gans jaar 2022 verandert maar weinig tov kwartaalgrafiek.
Citaat:
The full year 2022 share of plugins amounted to 31.4%, up from 26.0% in 2021. The 2022 weightings were 17.7% BEV (up from 13.6% YoY) and 13.7% PHEV (from 12.4%).
BEVs thus grew share from 13.6% to 17.7% YoY, a rate of 1.3×. This growth trajectory hypothetically trends for 50% BEV share in full year 2026, and close to 90% in 2028. Obviously, there are a lot of real-world variables which get in the way of hypothetical trajectories, but the current vector is decent.
 
https://cleantechnica.com/2023/01/08...t-in-december/
|