Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2023, 00:35   #312
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01...esane-proeven/

Sinds wanneer is het Katholiek onderwijs doordrenkt van linkse invloeden?

Die achteruitgang lijkt mij eerder vooral een gevolg van laksheid van vele ouders. En slecht beleid van de Vlaamse overheid.

Als je na jaren werken in het onderwijs nog altijd geen vaste benoeming krijgt
(en dus tijdens vakanties moet doppen) mak je al rap de overstap naar de privésector.
Als leerlingen leerkrachten voor vuile vis mogen uitmaken en de ouders bij het minste slecht rapport bij de leerkracht op de stoep staan...
Als kinderen niks meer doen buiten de schooluren (sport, muziek enz..) maar enkel voor het scherm liggen.....
Dan is de goesting om op school te werken ook ver zoek.

Maar als we zien dat de grootst nadelen er komen bij de beste leerlingen zegt dat veel over de toekomst van de kinderen in dit gewest.
De overheid heeft de plicht degelijk onderwijs, naar capaciteit, voor iedereen mogelijk te maken. De Vlaamse overheid faalt. De economie zal in de toekomst de gevolgen dragen van dit slechte beleid.
Tsjeven dus katholieken zeker van de rerum novarum vakbond soort zijn zo links als de pest. Trouwens ze hebben zich ook zonder meer voor het karretje van de Linkse Pedagogen laten spannen.

Moest dat niet zo zijn, dan werden er inderdaad geen leeraars uitgescholden of geambeteerd tijdens de les. Ge had op ons patersschool maar eens t varken moeten uithangen, we mochten veel, maar als ge bij den broeder mocht gaan, zat het er wel bovenarms op.

Ik geef u wel 100 % gelijk dat het ook aan de ouders ligt. Als ik met een of andere farce naar huis gekomen was, dan had vader wel eventjes ingegrepen. Dan was het bezoekske bij den broeder nog niks daarmee vergeleken.

Verder is het inderdaad de taak van de roverheid voor deftig onderwijs te zorgen en dat doen we dus niet door de lat te verlagen om ook de losers een A1 of universitair diploma te bezorgen. Ge moet u eigen eens de vraag stellen of ge zo ene naast u wilt op de werkvloer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden