Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2023, 09:55   #6
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Misschien is hier al een draad over maar het valt me steeds opnieuw weer op.

Mensen die hier hard (hebben) af(ge)geven op de coronamaatregelen en de vaccinatiecampagnes van de voorbije jaren stellen zich in het Oekraïense conflict ook vaak pro-Russisch en anti-Europees op. Vaak merk je ook dat ze hun ongezouten mening hebben over allochtonen en vreemdelingenbeleid.

Ik vraag me af hoe dit in elkaar past want het is bijna paradoxaal. Ze beweren namelijk dat ze tegen verplichte vaccinatie en coronamaatregelen zijn voor de vrijheid van de mensen. Maar ditzelfde thema "vrijheid" inzake politiek asiel en beleid van vluchtelingen staat haaks op die "vrijheid". Hoe verenigen deze paradoxale manier van denken? Het komt erg hypocriet over, maar ik denk dat ik hun manier van denken gewoon niet snap.
Ik ben voor open grenzen, in combinatie met de afschaffing van de sociale zekerheid, als die door een staat wordt ingericht.

Ik ben tegen vax-forceurs. En zeker tegen de complete idioten die nog steeds doen alsof gevangenschap, muilkorven en vax-dwang iets heeft gedaan om snotvalling 19 "uit te roeien."

Ik ben tegen imperiums. Anders gezegd, tegen een zoveelste managementlaag die "bestuur" zo ver mogelijk moet verwijderen van "bestuurden."
Dat geldt voor "het westen" net als voor het "niet-westen."

U post is een goedkope, doorzichtige manier om "vaxdwang" te koppelen aan fascisme, terwijl dat laatste een collectivistisch systeem op basis van ras is. U noemt dat dan extreem-rechts.

Echter, laat vaxdwang nu gewoon een collectivistisch systeem op basis van medische toestand zijn.

Dus nu hebben we er 3;

Communisme; collectivisme op basis van maatschappelijke status (proletariaat tegen bourgeoisie).
Fascisme; collectivisme op basis van nationaliteit of ras.
Vaxcisme; collectivisme op basis van medische toestand.

De voorstanders van de 3 systemen hebben maar 1 plaats, en dat is aan het eind van een lantaarnpaalkoord