Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2023, 13:17   #8
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Misschien is hier al een draad over maar het valt me steeds opnieuw weer op.

Mensen die hier fhard (hebben) af(ge)geven op de coronamaatregelen en de vaccinatiecampagnes van de voorbije jaren stellen zich in het Oekraïense conflict ook vaak pro-Russisch en anti-Europees op. Vaak merk je ook dat ze hun ongezouten mening hebben over allochtonen en vreemdelingenbeleid.

Ik vraag me af hoe dit in elkaar past want het is bijna paradoxaal. Ze beweren namelijk dat ze tegen verplichte vaccinatie en coronamaatregelen zijn voor de vrijheid van de mensen. Maar ditzelfde thema "vrijheid" inzake politiek asiel en beleid van vluchtelingen staat haaks op die "vrijheid". Hoe verenigen deze paradoxale manier van denken? Het komt erg hypocriet over, maar ik denk dat ik hun manier van denken gewoon niet snap.
Wat is de bedoeling van deze draad?
Het is een uiterst simplistische redenering voor ingewikkelde materie dat niks met elkaar gemeen heeft en bovendien een veralgemening is.

Je zegt al zelf dat het niet in elkaar past.
Jouw gedachtenkronkel is dus zelf al paradoxaal.
Een forum dient niet om te speculeren waarom anderen eenzelfde mening zouden hebben over diverse thema's omdat die niet stroken met je eigen mening.
Een forum dient om je eigen mening te geven, liefst met argumenten, en niet om te raden naar de gedachtengang van anderen over verschillende thema's dat je helemaal niet kunt weten maar waar je enkel naar kunt vragen.

Geef dus je eigen mening en spreek niet voor anderen maar voor jezelf waar gij als fervente gevaccineerde staat bij de vaxdwang, het Oekraïense conflict alsook je mening over allochtonen en vreemdelingenbeleid.
Of denken alle gevaccineerden daar ook hetzelfde over?

Geef dus je eigen mening eens waarom politiek asiel en het asielzoekers beleid, want het zijn al lang geen (oorlogs)vluchtelingen meer, haaks zou staan op het individuele recht van zelfbeschikking en de vrijheid om over je eigen gezondheid en lichaam te beslissen.

Misschien kunnen mensen met gezond verstand dan begrijpen wat mensen bezield heeft om zichzelf vrijwillig aan te melden als proefkonijn voor een medisch experiment en wat dat te maken kan hebben met hun mening over andere thema's zoals de oorlog in Oekraïne en politiek asielbeleid.
Tenzij je bedoeling natuurlijk zou zijn om forumleden onterecht in extreme, "rechts", politieke hokjes te duwen en over één kam te scheren omdat je het niet eens bent met hun meningen over deze verschillende onderwerpen?

"De link tussen het anti-coronabeleid en (extreem) rechts, pro-Russisch, enz." ??
De vraag zou dus ook kunnen zijn: wat is de link tussen het dwangmatige coronabeleid en (extreem) links, pro-eu, enz.?