Discussie: Traditie
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2005, 08:08   #22
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Heb even moeten 'spieken', ik wist niet precies wie het was. Het schijnt een Duitse theoloog te zijn die een Bijbelvertaling heeft gemaakt en een aantal boeken geschreven. Daarbij was hij wellicht een beetje controversieel en niet zo graag gezien door de Kerk, maar des te meer gelezen door het publiek.
Althans, dat staat te lezen als je op deze link klikt:

http://www.religioesebuecher.de/inde.../Zink/zink.htm

Of hij interessant is weet ik zo niet te zeggen, ik heb nog geen boek van hem gelezen.
Ja,ik vind het ook raar dat er bijna geen informatie over hem is op internet.Hij is verschrikkelijk goed.Echt waar.

Hij begint altijd met de Openbaring bij Abraham.Heel goed schrijver.

Volgens mij is hij een Jood die vast gezeten heeft in een concentratiekamp.Hij vertelt ook zeer weinig over zichzelf,hij spant een rookgordijn.

Maar met zijn verhalen bezorgd hij me soms kriebels in mijn maag ja.

Ik dacht te beginnen bij het begin,en aangezien Jahwe voor Jezus is ben ik met hem begonnen,dus op het Evangelie moet ik nog effe wachten,ben wel benieuwd nu jij dat zo gezegd hebt!

btw,hij heeft een maandenlange rondreis gemaakt in het midden-oosten waar de Bijbel is ontstaan.Heeft lang met de nomaden rondgetrokken,en hij heeft ook een hekel aan kapitalisme,net als gij

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 31 maart 2005 om 08:15.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden