Citaat:
|
Oke,maar in een maatschappij zullen er altijd mensen zijn die meer verdienen dan een arbeider.En dit mogen ze ook van mij.Vooral dokters en chirurgen die levens kunnen redden door constant bijleren en bijscholing..........petje af en die mogen meer verdienen als een minister.
|
Ieder moet zijn steentje zien bij te dragen tot de samenleving. En ieder dient zijn of haar capaciteiten, talenten te ontplooien naar best vermogen. Maar wil dat daarom zeggen dat de één meer de materialist moet uithangen dan de ander, dat de één meer rechten heeft dan de ander ? Denk jij dat je minder moet verdienen dan iemand die de mogelijkheid heeft om dokter of advocaat te worden, gewoon omdat hij misschien een beter geheugen heeft, of een sneller doorzicht. Denk jij dat je minder waardevol bent omdat jij een arbeider bent ? Ik heb ook respect voor dokters en chirurgen, vooral voor de dokters van Geneeskunde Voor Het Volk, die bijna kosteloos hun patiënten verzorgen zonder ze te 'pluimen'. Een bouwvakker, of iemand die achter de vuilniswagen loopt, of iemand die de hele dag moet schuppen of sleuren is ZEER belangrijk in de samenleving, misschien véél belangrijker dan iemand die op papa's kosten na j�*�*�*�*ren studeren toch een diplomake heeft kunnen halen, om daarna via de kruiwagen van papa een schoon jobke bij de staat te krijgen waar hij zijn handjes niet vuil moet maken.
Kijk eens rond je, Grellig, en noem me eens op wat er NIET door arbeiders is gemaakt ? Waarom zouden degenen die alles produceren niet recht hebben op evenveel als degenen die niks produceren ?
Citaat:
|
Maar ik krijg er iets van dat er geen diepgang meer is bij de mensen.Daarom wordt er door de jeugd massaal naar drugs gegrepen om toch maar een warm gevoel te krijgen van binnen.Van in groep "in mars" te lopen en van samenwerken krijg je ook een warm gevoel vanbinnen.Dan krijg je het gevoel "van erbij te horen".
|
Ik vorm met mijn vrienden ook een hechte groep, misschien nog wel veel hechter dan de troep vendelzwaaiers die jaarlijks naar de Ijzerbedevaart trekt. Wij leven en werken samen, delen alles met elkaar.
Het probleem zit niet zozeer in de drugs, als wel in de mensen die ze gebruiken of misbruiken. Drugs zijn geen oplossing voor je problemen, dat is waar. 'DRUGS' is trouwens een verzamelnaam die een héééél grote lading, een enorme verscheidenheid aan middelen dekt. Maar daar spreekt men niet over, men steekt liever alles in één zak, en zo creëert men een spook, het spook van de DRUGS. Ik ben een tegenstander van drugsverslaving en drugsmisbruik. Maar een matig gebruik van bijvoorbeeld hasj is zeker niet erger dan een matig gebruik van alcohol. Maar daar hebben we het al eens over gehad, nietwaar ?
Citaat:
|
Ik vind het jammer dat jij u fel stoort aan de rijken in onze maatschappij,ik ook soms,maar dat zul je altijd blijven hebben.Sommige mensen verdienen dat ook,buiten politici en topsporters welliswaar..................
|
Waar ik me aan stoor is dat kleine zelfstandigen, die ook zwaar uitgebuit worden, al hun geld zien verdwijnen in de zakken van de staat, terwijl zij zelf er niks voor terugkrijgen. Gisteren nog met een kameraad gesproken die hier in de buurt een eethuisje heeft. Hij staat op doorzakken van ellende, is van plan zijn zaak te sluiten omdat hij niet verwacht had dat er zoveel kosten aan verbonden waren, terwijl de opbrengst zo laag ging zijn. Dat iemand die zin voor onderneming heeft zo zwaar gestraft wordt door de staat is inderdaad een schande. Ondertussen worden de zelfstandigen opgezet tegen de arbeiders, en de arbeiders tegen de werklozen, en de werklozen tegen de leefloners, enz... Op die manier blijft het hele systeem draaien en legt men een mistgordijn waardoor de grove onrechtvaardigheid verdoezeld wordt.
Maar dat komt door het hele kapitalistische geldsysteem en door het feit dat er niemand nog rijk wordt van hard werken. Teveel mensen verdienen bakken vol geld met nietsdoen, beursspeculanten en couponknippers, kredietmakelaars en -verzekeraars, .... Klik onderstaande link eens aan, daar staat de hele uitleg.
http://www.bruisvat.nl/nummer7/geldschepping.htm