Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2005, 10:16   #27
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Al die programmapuntjes zijn ondergeschikt aan één ding : de realisatie van het onafhankelijk Vlaanderen, via parlementaire democratische weg.
Da's een hele goeie!

Citaat:
Integendeel, momenteel is het Vlaams Belang electoraal eindelijk groot genoeg geworden om zich minder met het populistische vreemdelingenverhaal tot de massa te richten, maar terug te keren naar haar bestaansreden (25 jaar geleden) : het onafhankelijk Vlaanderen.
1. Bijzonder gevaarlijke redenerting! Kiezers zijn NOOIT definitief geworden maar moeten telkens weer gewonnen worden.
2. De meeste kiezers van het VB stemmen NIET op het VB om een onafhankelijk Vlaanderen, wel omdat ze harde aanpak van criminaliteit en vreemdelingen willen. Het nut van het VB inzake Vlaams-nationalisme is dat ze dit publiek hebben kunnen bereiken en hen langzaam een Vlaamse reflex kunnen bijbrengen. Maar dat is voor die mensen NIET het hoofdmotief om het VB te steunen.

De redenering die ik hier bekritiseer, komt meer en meer voor in het VB, en is het gevolg van, slechts 1 zaak: het beginnen verwaarlozen van contact met de gewone man in de volkswijken. Het VB wordt te groot voor haar opdracht.

Citaat:
De discussie De Man - Annemans (vooral een wishful thinking van de media ipv een echte discussie) heeft dan ook niets hiermee te maken, maar wel over de discussie tussen een wettelijk vreemdelingenbeleid en een juridisch strafbaar vreemdelingenstandpunt.
Het kan best zijn dat die discussie door de partij zelf gepland werd, maar hoe dan ook is het weml degelijk een discussie die ofwel vroeg of laat moet gevoerd worden, ofwel zal leiden tot een schisma.

Citaat:
Ik beschouw de onafhankelijke Vlaamse staat als realiseerbaar via binnenparlementaire oppositie, zeg maar hetgeen de partijtop al 25 jaar doet.
Dat is een dwaasheid van jewelste! Laat het net de staatshervormingen zijn die dit zo goed als onmogelijk hebben gemaakt.

Citaat:
Wat dan weer totaal onrealistisch is, tenzij voor wie in sekte-achtigen kringen vertoeft : een blank en raszuiver Vlaanderen. Pech voor Guderian dus
Bedoel je hier dat ik in "sekte-achtige kringen" vertoef? Meer uitleg aub? Bij mijn weten ben ik geen lid van de LSP of PVDA en zal het ook nooit worden. Wie A zegt moet B zeggen, dus uitleg aub.
Guderian is offline