Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2023, 08:02   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klinkt nogal voluntaristisch. Om niet het woord naïef te gebruiken.

In een volwassen democratie naar Westers model moet een combinatie van partij-evenwichten en 'titels en verdiensten' perfect mogelijk, en zelfs het meest wenselijk zijn.

Wat vb. niet volwassen is: een activiste sturen naar het grondwettelijk hof. Dan begint de oppositie zich dermate te roeren, dat er wel een paar van de meerderheid vinden dat die oppositie gelijk heeft. En daar komt dan kattebis van.
Ik beschouw ons model van democratie ondertussen als "Geriatrisch",mogelijk terminaal.....

We zien hoe de verschillende afdelingen van onze "democratie" niet verder meer raken dan mekaar vliegen af te vangen en verder NIKS vermogen voor de burgers dan ons zoet houden met steun die van ons eigen geld afkomstig is...

In mijn leven heb ik ook geen enkele "besparing" op het overheidsapparaat gezien.Ten bewijze dat,ongeacht de stand van de economie,het beslag van de overheid op de economie maar blijft groeien....
We zien hoe de overheid steeds minder mensen die HELPEN,BESCHERMEN en ONDERSTEUNEN heeft en het die mensen bijna onmogelijk zwaar maakt,en dat meer dan gecompenseerd heeft met POLITICI,MANDATARISSEN,CONTROLEURS,MOEIALS,ADVISEU RS en OORDEELGEVERS......en steeds grotere stapels wetgeving die ofwel in een soort oneindige cirkel ronddraait (Kafka) dan wel opzettelijk uit losse draadjes bestaat.Zo is ook een ganse klasse "adviseurs" nodig bij steeds kleinere transacties tussen mensen,tot binnen families toe...

Kelt zal werken ver voorbij de leeftijd dat zijn voorgangers,waaronder familieleden, in pensioen gegaan zijn...Hij weet waarom...en nog blij toe...

Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2023 om 08:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden