Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Totaal fout...
Belgen die hun domicilie hebben in Vlaanderen, dat zijn Vlaamse Belgen. Zo ingewikkeld is onze staatsstructuur nu toch ook niet dat sommige vendeliers zelfs anno 2023 nog altijd niet begrijpen in welk sociologisch staatsverband ze leven ?
|
De onzin die jij verkoopt kent echt geen grenzen.
Als een Vlaming emigreert naar Amerika dan is het plots geen Vlaming meer.
De definitie van Vlaming die u hanteert is puur administratief en zal wel betrekking hebben op hoe de verkiezingen georganiseerd zijn.
Het enige voordeel van die definitie is dat ze duidelijk is.
Ik ben Vlaming, als ik verhuis zal ik nog steeds Vlaming zijn. En alle mensen die zich van enige Vlaamse roots gewag maken een vendelier noemen is er toch wel lichtjes over.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit hier een discussie forum is, maar dat er van discussie niet veel sprake meer is. Het lijkt hier meer een plaats waar op omfloerste manier mensen mekaar wat afzeiken liefst zonder banpunten te krijgen.
Meer over de draad dan, dat confederale model van De Wever heeft niets van doen met onafhankelijke staten. Dat krijg je nu eenmaal als je het woordje model gebruikt. Als het een echte confederatie is dat hij wil dan zou hij dat woord achterwege laten. Iedereen met een beetje politiek inzicht weet dat.
Overigens Open Vld heeft in het verleden ook gesproken over een confederaal model. Ergo dat confederale model is domweg, maar dat weet dus iedereen die niet wenst te trol uit te hangen, een ver doorgedreven vorm van een federaal model, waar op het federale niveau niet al te veel meer zit.
Toen Verhofstadt nog da joengk werd genoemd was hij ook veel Vlaamsgezinder dan toen hij zijn burgermanifesten heeft verbrand en alles waar hij voor stond heeft verloochend om toch maar premier te mogen worden. Tot en met het vreemdelingen stemrecht, wat de meerderheid van de Vlamingen niet wilden, toch door hun strot te rammen.
Jammer genoeg zitten er nog zo'n tafelspringers bij open vld, Van Quickenborne is er ook niet vies van om zijn ideeëngoed opzij te zetten voor een goed mandaat. Hoe kan je nu van een flamingante partij als spirit die links is, naar een rechtse partij gaan die een, nu toch, unitaristische koers vaart.