Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2023, 20:01   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Momenteel zit ik ook met zo'n goedkope brol/peperduur merk vraag.

Ik zou een satineermachine kunnen gebruiken. Voor degenen die dat niet kennen is er Google of mijn uitleg dat dat een soort van slijpschijf is met ipv de schijf een langere as met daarop een ronde borstel (staal, messing, nylon,...) of schuurpapier.

Nu ben ik nogal een liefhebber van Metabo gerief en die hebben zo'n ding in hun assortiment. Pakweg €450 voor de machine los (geen koffer en in geval van accu geen accu of lader) of €650 met koffer en wat extra schuur- en borstelrollen.
Vergelijkbare kwaliteit en prijzen vind je bij Makita, Rupes, Flex,...

Best wel wat geld voor een toestel dat ik waarschijnlijk maar een 5-tal keer per jaar ga gebruiken.

Daarnaast is er het overaanbod aan goedkope 'brol'. Waar ik om te beginnen al niet zeker weet of het wel echt 'brol' is (ook steeds 2 jaar garantie bv) en waar de prijzen voor eenzelfde (wel iets lichter in wattage, 1300a1500W tov 1700W voor de Metabo) een pak lager liggen.

Zo'n 'Europees' merk -Made In China- gaat voor €100 a €200 met extra spullen.
En dan zit je bij merken als Fartools (Frans), Fanztool (Duits), HBM (Holland),...

Normaal kies ik voor werkmateriaal altijd voor de merk-optie (vnl Metabo, Hitachi/Hikoki en Makita) maar in dit geval is het prijsverschil wel heel groot.

Help!!
Als het maar voor kort en weinig gebruik is zou ik voor een goedkope gaan.
Wel een merk dat je nadien nog de schuurpads kan aankopen. Want dat kan per merk wel wat problemen geven soms.