Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb
Dat zegt N-Vb toch al 20 jaar:
http://n-vb.be/doelstellingen/
– wetten worden democratisch gestemd:
– via denktanks worden knelpunten beredeneerd en geadviseerd
– via een poll worden deze adviezen en voorstellen aan de bevolking voorgelegd
via participatieve democratie
|
Ok, goed en wel
mij gaat het er over dat net zoals in Zwitserland de politiek er moet op toezien >>>
dat via referendum gekozen keuze voor zaken waar de politiek niet uitgeraakt zorgt dat die meerderheid keuze resultaat bekomen door referendum kiezen = de keuze van ieder individu >>> toegepast worden in regels in wetten.
De politieke partijen van links tot recht ideeën aanbrengen als denktanks om tot oplossing te komen van een wel bepaald probleem en dat de bevolking = ieder individu via referendum zijn keuze kan inbrengen >>> voor of tegen stemmen !!!
Dat is democratie. Al de rest is verder zetten van macht ontplooien over de bevolking. Om de partijen te begunstigen in hun streven naar almacht!
Als nu ook nog eens referendumkiezen van uit ieder zijn leef gebied gedaan word kan zelfs gekozen worden hoe een rond punt in een stad word ingericht, het er komt of niet.
Zodat mistoestanden waar mensen zich opgedrongen voelen met bv de ring in Antwerpen niet zal voor komen!!!! om de eenvoudige rede dat er via referendum kiezen reeds gekozen werd en de meerderheid op democratische wijze besliste of de ring er komt of niet. Wat dus zou gelden voor alles!!!
Ik wil geen machtswellustige die beslissen van uit een ivoren troon positie van uit een wetboek ooit opgesteld door dictator Napoleon. maar dat het volk, de mensen, het individu kiest he ze willen leven in hun leefgebied!!!!
Prof De Vos zei: laat ons samen zoeken naar oplossingen..... omdat het verderzetten van
het huidige gedrocht (mijn woorden) niet kan.
Ik versta dan dat De werkwijze ten gronde rot is er iets moet komen dat werkt.... en dan kijk ik rond om mij en zie alleen Zwitserland met een goed economisch en politiek functionerend echt democratisch systeem