Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
Maw: beta test- en prototypes horen niet op de openbare weg want ze kosten mensenlevens? 
|
Ze redden al mensenlevens, en alvast miljoenen meer in de toekomst als het gaat werken voor de massa (en gehomologeerd)
De verantwoordelijke bestuurders van die beta software moeten ten allen tijde ingrijpen als de software kuren heeft. Gewoon een tikje aan het stuur of op de rem of aan de hendel en de (beta)software wordt uitgeschakeld.
Teslas met actieve autopilot verongelukken alvast veel minder (~ 4 maal minder) dan Teslas die zonder actieve autopilot rijden. En bijna 10 maal minder dan de statistiek US-gemiddelde.
Tesla houdt dat nauwgezet elk jaar bij, alle wagens zijn sowieso online via 4G.
Citaat:
https://www.tesla.com/VehicleSafetyR...miles%20driven
Q3 2022
In the 3rd quarter, we recorded one crash for every 6.26 million miles driven in which drivers were using Autopilot technology. For drivers who were not using Autopilot technology, we recorded one crash for every 1.71 million miles driven. By comparison, the most recent data available from NHTSA and FHWA (from 2021) shows that in the United States there was an automobile crash approximately every 652,000 miles.
|
zie bijlage onderaan voor 4 jaren, en hoe ze elk jaar veiliger worden. Na 4 jaar rijden ~dubbel zo veilig.
Maar dat geloof jij sowieso nooit. Een US-samenzwering, lol.
Gelezen
waarvoor?
Citaat:
Een bètaversie is in ontwikkeling zijnde software die nog niet stabiel genoeg is om in productie genomen te worden, maar wel al (deels) functioneel is. De bètaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest waarbij feedback gegeven kan worden. Dit kan een gesloten selectie gebruikers zijn (closed beta of gesloten bèta) of gewoon voor elke gebruiker (open bèta).
|
De automerken die dat allemaal uittesten zijn niet op 2 handen te tellen hé.