Discussie: Depressie
Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2023, 11:52   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb in mijn directe omgeving iemand die een echte fysische depressie had, en ik kan U verzekeren dat die geneesmiddelen ongelofelijk goed werken. Het is wel degelijk, vanaf een zeker punt, een fysische ziekte, die met fysiologische middelen kan behandeld worden.

Men moet goed het onderscheid maken tussen de situatie die de depressie veroorzaakt heeft, en de depressie zelf he. Zelfs al vervalt de oorzaak, eens je met een depressie zit, wordt die beter medisch behandeld. Dat komt niet altijd "vanzelf" goed.

Het is echt zoals het breken van een been: ge hebt een ongeluk voor, of ge doet stommiteiten, die maken dat op een zeker ogenblik, ge uw been breekt. Maar dan moet dat been verzorgd worden, en het volstaat niet van op te houden met stommiteiten te doen.

Alle psychologische aspecten, goeie raad, manieren van naar het leven te kijken en zo zijn allemaal goed VOOR de depressie er is, en om te vermijden dat ge er een opdoet. Maar eens ge ze hebt, volstaat dat niet meer.

Natuurlijk heeft het ook geen zin om een depressie te behandelen als de oorzaken ervan nog aanwezig zijn. Maar die weghalen is nodig, maar niet voldoende.
Ik ben depressief omdat ik niet tegen de veranderingen kan. Ik moet gedwongen naar buiten om te regelen dat mijn toestellen aangepast worden op de overschakeling naar ruw gas. Ik word compleet krankjorum van al die veranderingen. Beeld je eens in hoe ik ga flippen als cash geld verdwijnt, en dus het laatste waarmee ik mijn zielige kop boven water gou, weg valt?
Het is als Duitsers die de nazi's doorzagen pillen aanbevelen zodat ze verder kunnen vergassen.
Repent!!!