Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2023, 06:39   #76
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als het waar is dat die banken in moeilijkheden komen omdat ze teveel staatsobligaties hebben die door de inflatie veel aan hun waarde hebben verloren, dan:

1) is het de regulering zelf die voor de problemen zorgt

2) zijn we bijlange nog niet thuis, want dan zit iedereen in de shit omdat dat opgelegd werd

Ik vraag mij dus af in welke mate DAT het probleem was.
En ondertussen wordt het steeds "interessanter" om staatsobligaties te kopen....

ik bedoel maar....
Net als bij de crisis van meer dan een decennium geleden (die luidens sommigen eigenlijk nooit opgelost is,enkel bedolven onder een stort van goedkoop geld) zien we mogelijk een financieel systeem dat ten gronde geen weg weet met zichzelf omdat ze te weinig dingen van WAARDE meer kunnen onderscheiden,aangelokt door de vele blinkende kraaltjes en spiegeltjes van soms zelf uitgevonden "financiele constructies om de constructies" in het systeem..

Probleem is dat dingen van WAARDE(financiele produkten direct gezet op bedrijven en bezigheden die je kunt aanraken) ook getroffen worden door die speelvogels.....Bijvoorbeeld in het geval van SVB de,noodzakelijkerwijze,langetermijn inspanningen in ruimtevaartbedrijven die in de soep kan lopen omdat ze ALLEMAAL in de financieringsprpoblemen komen dan

Klein beleggertje Kelt ondertussen,met zijn "productjes" ,ondergebracht bij Banken waarvan hij hoopt dat DIE hun werk doen (zodat Kelt het zijne kan doen) wordt er alleen maar zenuwachtig en teleurgesteld van...

Laatst gewijzigd door kelt : 14 maart 2023 om 06:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden