Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith
Ligt er aan. BBB is geen PVV, FvD (Forum), het is een proteststem, waar wel een middenpartij en één die veel redelijker en constructiever is en dus meer mensen aanspreekt. Toegegeven FvD (Forum) is ooit ook begonnen als een redelijker Conservatief Rechts alternatief voor PVV (maar ook tegen de VVD), en na een vechtscheiding, het ander deel van Forum is Ja21 geworden, meer richting PVV opgeschoven.
In het slechtste geval is het net zo'n proteststem als op de Linkse SP, hoewel de SP in de provincies soms wel de verantwoordelijkheid heeft gepakt, en dit voor BBB ook nog zou kunnen.
In sommige opzichten is dit er natuurlijk al in Vlaanderen, maar een Vlaamse BBB heeft volgens mij wel bestaansrecht, ze gaan niet meteen zo'n verpletterende overwinning boeken, maar in Vlaanderen is er net zo'n electorale cocktail, dus helemaal afschrijven is wishful thinking.
|
De Nederlands BBB maakt een kansje als ze de valkuilen waarin de alleen maar racistische Wilders of de kompleet psychiatrische Baudet met de ogen open ingestruind zijn, kunnen vermijden
Wat Belgie betreft geef ik zo’n opportunistische emo-kreet van een copy paste BBB geen kans.
En sluit ik mij aan bij (bijna) alle politieke analisten dat het VB hier de rol van de BBB al zoveel jaren op zich heeft genomen.
En die 25% van de BBB in Nederland
Dat heeft het blok / belang hier ook al eens gehaald…en het cordon werkte fantastisch.
Dus geen paniek