Discussie: BBB Vlaanderen
Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2023, 01:44   #28
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De Nederlands BBB maakt een kansje als ze de valkuilen waarin de alleen maar racistische Wilders of de kompleet psychiatrische Baudet met de ogen open ingestruind zijn, kunnen vermijden

Wat Belgie betreft geef ik zo’n opportunistische emo-kreet van een copy paste BBB geen kans.
En sluit ik mij aan bij (bijna) alle politieke analisten dat het VB hier de rol van de BBB al zoveel jaren op zich heeft genomen.

En die 25% van de BBB in Nederland
Dat heeft het blok / belang hier ook al eens gehaald…en het cordon werkte fantastisch.
Dus geen paniek
Ik zie BBB niet als een VB, dat zijn eerder Fvd (Forum) of PVV, BBB qua aantrekkelijkheid is dus eerder een soort NVA. VB is te radicaal, terwijl juist de BBB, zoals de linkse SP, een redelijke proteststem is.

Ik voorspel dat VVD en CDA waarschijnlijk geen cordon gaan gebruiken, in de provincies gaan ze met BBB regeren, om zo aan hun electoraat te laten zien dat ze tegen het dictaat van D66 ingaan, die schermt met het coalitie-akkoord, want dat is bij hun kiezers wel populair.