Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2023, 20:04   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is het hoge woord aan de togen van de Volkshuizen van de vakboungders.

Terwijl die vakboungden nooit die werknemers in die kleinere winkels verdedigd hebben. Eigen kind, schoon kind. Eigen leden eerst. Eigen volk eerst.
Ik verdedig het standpunt van PS niet, anders zou ik dit draadje niet gestart hebben. Maar je moet ook geen historische onzin gaan verkopen hee... België heeft een sociaal overlegmodel, en de consensus tussen WG en WN organisaties was dat er vertegenwoordiging verplicht is vanaf 50 werknemers.
Dat ligt structureel vast.
Dat was niet de wens van de vakbonden die uiteraard de lat wou lager leggen. Maar in elk overlegmodel moet je eindigen bij een overeengekomen consensus.

Om dan later te gaan badineren dat de vakbonden hun zak vegen aan de <50 WN bedrijven is van een tsjeverigheid die zelfs de paus kotsneigingen zou bezorgen.




edit : ik had verdomme het woord paus met een hoofdletter geschreven... Gauw rechtgezet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 maart 2023 om 20:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden