Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Hoop kan toch zo mooi zijn. De Christus had dat goed gezien.
Welke wapens had u graag van de Russen gekregen?

|
Ik persoonlijk niets, maar ik denk dat bvb. Hezbollah en Hamas die wapens goed kunnen gebruiken om tegen de Israelische terroristische bezetters te vechten. Zelfs raketten met een reikwijdte can 150 km. zijn al genoeg om gelijk welk doel in Israel te raken en het leven van de bezetter in een hel te veranderen.
Venezuela wordt al tot de tanden toe bewapend.
Ik denk dat Noord-Korea al die Russische wapens ook prachtig zou vinden. Of betere en sterkere raketten om hun kernkoppen mee te vervoeren, zodat de kans dat ze de VS kunnen raken (moest die ooit Noord-Korea aanvallen) veel groter wordt.
Dat Iran zulke wapens goed kan gebruiken, en pro-Iraanse milities in Irak, om bvb. Amerikaanse basissen mee te bestoken, spreekt voor zich, en het is slechts een formaliteit voor Iran die wapens ook effectief krijgt.
De Taliban eventueel ook, al zou bondgenoot Indie dat misschien geen zo n goed idee vinden.
Ik denk ook dat Latijns-Amerikaanse drugskartels graag duikboten zien komen om cocaine mee naar Europa te transporteren. (het Westen wil alle banden met Rusland opblazen dus ook de internationale afspraken in verband met drugsbestrijding tellen dan niet meer)
Tenslotte kunnen Rusland en China hopelijk ook een akkoord bereiken tussen Al Shabab en de buurlanden in Somalie. Al Shabaab wordt dan tot de tanden toe bewapend op voorwaarde dat ze deze enkel gebruiken tegen Westerse doelen en niet tegen de buurlanden.
De lijst is lang ik kan zo nog een tijdje doorgaan.
Nog enkele voorbeelden: "real IRA" wil de strijd tegen de Britse bezetter terug opvoeren. Ik denk dat er onder de etnisch Russische bevolking van de Baltische landen heel wat bereid zouden zijn om de wapens op te nemen. Respublika Srpsja wil zich afscheiden, en Servie wil de Servische gebieden van Kosovo aanhechten.
Wat de SU naliet te doen kunnen de Russen wel doen: uiterst-linkse groepen bewapenen die het kapitalisme willen omver werpen en kapitalusten en politici raken. Zelf zou ik mij daar nooit bij aansluiten, maar van Russisch standpunt zou ik wel begrijpen dat ze hen zouden steunen en bewapenen.
Gewoon zeker zijn dat die wapens nooit tegen Rusland en bondgenoten gebruikt zullen worden. Maar wel tegen landen en belangen die de vijanden van Rusland bewapenen. Tit for tat.