Los bericht bekijken
Oud 3 april 2023, 08:43   #11
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik woon in een buurgemeente en ken de situatie daar in Wevelgem(de hoofdgemeente van de fusie) ook vrij goed ,al is het maar omdat ik daar regelmatig wel wat fiets....

Deze extreem dichtbevolkte ,structureel nogal lineaire-,en bouw- en verkeerskundig grondig vernielde gemeente kan best wel wat extra openbaar groen gebruiken,en de nog overblijvende leiekanten zijn in de praktijk best wel logische plaatsen daarvoor....Het zou een mooie verder aanvulling zijn op de,nog steeds schitterende strook langsheen de Leie tussen Menen en Kortrijk.Want het uitzicht vanaf het Leiejaagpad naar de woonkakefonie trekt op niet veel.Passanten hebben ook "rechten"...

Verder is ook in Wevelgem al een deel Leiekant dicht beplant met industrie,met bijgaand verkeersinfarct.Maar dat is blijkbaar OK.

Kijk gewoon op de foto,het gaat om babyboom die alles "hun tijd" nog wil laten duren...
Aan dat laatste dacht ik ook. In feite is dat een mooie meerwaarde voor die woningen, als de aangrenzende grond een bestendig natuurgebied wordt.
Als ik ook zie hoe diep die percelen zijn, zie ik niet in hoe ze hinder zouden kunnen hebben van bomen die lang nog niet volgroeid zullen zijn als zij zelf reeds lang tot stof zijn vergaan.