Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Die aanduiding doet colruyt al een tijdje niet meer.
Ze willen wel de goedkoopste zijn, maar zetten dat niet meer extra in de verf.
|
De huismerk fondant chocolade is enkele maanden 0.69 geweest na zeker een paar jaar 0.785 of zoiets, en een paar weken terug naar 0.78 of 79, dicht bij
die langdurige oude prijs. Nog oudere prijzen weet ik niet, want ik ging toen niet naar Colruyt.
Dat zijn toch wel rare prijsveranderingen? Een promo duurt toch maar 1 week of zo? Ik heb toen ik de 0.785>0.69 ontdekte een voorraadje gehamsterd maar met de helft suiker is dat te ongezond dus ik ga daar geen groter deel energie inname mee doen.
Dat almaar wijzigen van prijzen vond ik in de 2011-2012 periode dat ik voor het 1st in Colruyt shopte wegens een nieuwe vestiging en verbouwingen in de Aldi waar ik > 1 decennium ging, ook al kloje, je wist niet op voorhand hoeveel brood, kaas ging kosten, elke zoveel weken tot zelfs elke week waren die weer anders. Ook de reden dat ik terug ging naar Aldi later. Maar die werden almaar duurder, tot laatst brood dat 0.72 was naar 1.19 en de kaas bijna verdubbelde. Toen stopte ik compleet met naar Aldi te gaan, het is denk ik 2 jaar geleden dat ik er nog af en toe ging, 1 keer binnen geweest en een kleinigheid gekocht, gewoon om te zien dat de zaken duurder waren dan colruyt. Rond 2011 zaten de prijzen in beide ketens dicht bij elkaar, het maakte weinig uit waar ik kocht, alleen, in Colruyt stond je vaak lang aan de kassa, en dat is nog steeds zo, zaterdagavond wel een halfuur, in Aldi was ik bijna altijd in bestek minuten gepasseerd, verschil lopende band en geen lopende band. In Colruyt zijn er zo van die dagen en momenten dat de karren tot ver in de zijgangen staan aan te schuiven. Als ik de pech heb er dan te zijn leg ik de boel terug en ga ik buiten zonder te kopen, maar zaterdag ben ik blijven wachten en daar spijt van gehad.
Aldi zoals ik het leerde kennen, zowat eind jaren negentig, dat is totaal weg. Er waren van de productklassen maar enkele verianten, bvb brood je had een zwaar roggebroodje, bruin, wit, kramiek en dat was het. En dat was zo ook bij kaas en alles. Die producten hadden elk een 3 cijferige code en de kassiersters wisten die van buiten en zo deden ze het zelfs zonder barcodes. Maar nu, 20 soorten van vanalles en ze vulden maar aan als het meeste / alles van vanalles verkocht is geraakt, dat goedkoopste brood eerst weggekocht en stond ik daar, vaak vrijdag 3 Aldi's moeten aflopen om brood voor weekend en ma en di vooruit te kopen, een klooierij. Ook bij Colruyt is dat vaak zo, en erg grillig, zo van geen enkel tot rek bomvol met niks daartussen, alles of niks, en dat op zelfde uur, en geen regelmaat / bepaalde dag in te bespeuren.
Nu ik gestopt ben met brood en zaken koop die tot een jaar goed blijven, kan ik hamsteren en is dat probleem totaal van de baan.