Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Zo zien we maar dat zoiets een probleem is dat zichzelf oplost.
|
Het verhaal is niet zo simpel. Het gaat in de eerste plaats over kindermishandeling.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131002_00770888
Citaat:
Een totaal gebrek aan liefde thuis, noemde Nathan het. ‘Terwijl mijn broers opgehemeld werden, kreeg ik een berghok boven de garage als slaapkamer. Was je maar een jongen geweest, klaagde mijn moeder’, vertelde hij daarover.
Dat de banden met zijn familie ronduit slecht waren, blijkt ook uit een interview met de moeder van Nathan in Het Laatste Nieuws. De vrouw reageert ijskoud op zijn dood. ‘Voor mij is het nog altijd Nancy’, verklaart de vrouw, ‘maar haar dood doet me niets. Toen ze geboren werd viel mijn droom in duigen. Ik had een monster op de wereld gezet, zo lelijk. Nancy was voor mij een afgesloten hoofdstuk. Ze heeft het zelf zo ver laten komen. We hebben nooit een band gehad, dus die kon ook niet verbroken worden.’
|
En het ging over een mislukte operatie.
Citaat:
In aanwezigheid van vijf vrienden en verder geen familie nam de 44-jarige Nathan Verhelst maandag afscheid van het leven. De man koos bewust voor euthanasie na verschillende mislukte geslachtsoperaties: hij was geen vrouw meer maar ook geen echte man. Op medelijden van zijn moeder hoeft Nathan echter niet te rekenen: ‘Zijn dood doet me niks. Ik voel geen verdriet of berouw, hij was een monster’, getuigt de vrouw in Het Laatste Nieuws.
|