Los bericht bekijken
Oud 21 april 2023, 13:37   #8
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het ziekenhuis heeft zelf de aangifte gedaan, de verpleger in de longafdeling wordt momenteel verdacht van 24 moorden maar het kunnen er nog veel meer zijn.

Ze vertellen niets over zijn beweegredenen, hij kan gestoord zijn en kicken op mensen dood maken, of het kan iemand zijn uit een soort van ziekelijk medelijden om ze uit hun lijden te verlossen.

Het moet gezegd worden, in de UK werd ziekenhuizen en rusthuizen de raad gegeven om oude mensen met covid een soort euthanasie medicijn te geven om hun lijden in te korten. Dit soort ‘medelijden’ werd dus ook van hogerhand opgelegd, daar zijn toen ook heel veel mensen mee vermoord want het gebruik van dat middel verviervoudigde.

Dan heb je in de VS de antivaxxers die in een bepaalde periode in grote getale dood gingen van Corona in ziekenhuizen, daar zou haat wel eens de oorzaak van kunnen zijn in plaats van medelijden.

Ik vraag me af hoe hij ze heeft dood gemaakt en waarom. Misschien was het wel voor de goeie zaak en vermoorde hij enkel niet gevaccineerden, wie weet.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230420_96640046

.
Het is niet ondenkbaar dat deze persoon gewoon tilt is geslagen en mentaal is doorgeslagen. De psychologische tol op het ziekenhuis was enorm.

Je kan moord nooit goedpraten maar het is niet ondenkbaar dat dit uit pure wanhoop was. De lijken waren in de gangen aan het leeglopen aan een drain. Het was telkens wachten tot ze opgehaald werden en was eigenlijk gewoon bandwerk. Op den duur heb je dan niet meer het gevoel dat je met mensen bezig bent.

Het was tussen maart 2020 en 2022, in 2020 was er van vaccins nog geen sprake, dus ik denk niet dat het hier iets met vaccins te maken heeft, al blijft dit wel een populaire polarisatiewedstrijd.

De moeilijkheid met vaccins is dat het als 1 persoon niet echt veel uitmaakt of je gevaccineerd bent of niet, maar wel als groep. Plus: Er was altijd een risico om met zo'n vaccin gevaccineerd te worden, tenslotte was het allemaal nog vrij experimenteel. Qua ethiek ligt dat dus enorm moeilijk, want wat is ethiek? Als individu je rechten hebben is ook belangrijk, maar wat doe je als je als een groep moet functioneren?

Denk aan Japan, waar zelfs vandaag iedereen op straat nog met maskertjes rondloopt. Land was volledig op slot. De coronacijfers zijn nergens zo laag gebleven. Het nadeel is wel, ze geraken er slecht vanaf. Japanners zitten dan ook weer cultureel anders in elkaar. De overheid roept daar al langere tijd dat de mensen het masker niet meer moeten dragen maar iedereen zet het toch op.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 21 april 2023 om 13:37.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden