Los bericht bekijken
Oud 28 april 2023, 18:17   #4839
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Plots duiken hier in het dorp hopen Tesla 3 op. Alle bestellingen die plots geleverd worden?
In ieder geval, straks rijder er hier meer Tesla’s rond dan BMW’s.
Tesla had al altijd een bepaalde aantrekkingskracht door zijn innoverende techniek, onder de premiumklanten hé, en dat maakt ook premiummerken hé, zoals Tesla. Bron Trends 2020.

Citaat:
https://trends.knack.be/nieuws/premi...e-gezichten-2/

Premiumklant staat open voor vernieuwing

Premiummerken beschikken over twee sterke troeven, aldus Joost Kaesemans. “In eerste instantie leven zij van hun imago. Dat is een vaag begrip maar eens een merk over een sterk imago beschikt, blijft dat lang voortleven in de geesten van de mensen. Eén mislukt model richt doorgaans geen blijvende imagoschade aan. Bij de volumemerken is dat anders, die kunnen zich geen mislukkingen permitteren. Dat verklaart waarom zij heel voorzichtig omgaan met designvernieuwingen en/of de implementatie van nieuwe technologieën. De vrees de klant tegen het hoofd te stoten, heeft vaak een verlammend effect. Bij de premiummerken gebeurt net het tegenovergestelde. Die zetten sterk in op technologische innovatie omdat zij ervaren dat de hoger opgeleide en beter verdienende consument, de typische premiumklant dus, openstaat voor vernieuwing. Vroeger had die vooral oog voor luxe en comfort, nu legt die andere prioriteiten. Hij of zij kiest almaar meer voor alternatieve aandrijving en wil altijd en overal geconnecteerd zijn. Ook tijdens het rijden. Overweegt een premiumklant een nieuwe auto te kopen, zal die zich in 73 procent van de gevallen eerst online informeren over het aanbod op de markt terwijl jan modaal dat maar in 63 procent van de gevallen doet. Connectiviteit is een belangrijk criterium geworden bij de keuze van een nieuwe auto. Tesla heeft daar op een geniale manier op ingespeeld, vind ik. Het is erin geslaagd om van een niet sexy gepercipieerd product als een elektrisch auto een begeerlijk hebbeding te maken dat allesbehalve goedkoop is. Het blijft mij verbazen hoe gemakkelijk Tesla trouwe BMW- en Mercedes-klanten kan overhalen om de overstap te maken en hoe slim Tesla omgaat met terugroepacties. Die gebeuren omdat er iets mis met de auto. Wat hoogst onaangenaam is voor de eigenaar, want die voelt zich plots onveilig in zijn wagen of op zijn minst bedrogen in zijn hoge verwachtingen ten aanzien van zijn premiumauto. De zeg maar traditionele automerken brengen hun klanten van de oproepactie op de hoogte via een brief waarin in het lang en breed wordt gewezen op de ernst van het defect en de mogelijke gevaren. Bij wijze van straf moeten de verontruste klanten vervolgens een afspraak maken bij hun dealer en een dag verlof inplannen voor het uitvoeren van de herstelling. Vaak volstaat een simpele update van de software. Tesla gaat anders tewerk. Het voert die handeling online uit, over the air zoals dat heet en stelt de update voor als een upgrade. Een slecht verhaal klinkt op die manier als een successtory. Geniaal toch?”

Eigen schuld, dikke bult

Febiac lijst tien premiummerken op, waaronder één Aziatische en één Amerikaanse constructeur. Lexus is ruim dertig jaar op de markt en is onder de premiummerken dé trendsetter inzake hybrideaandrijving. Sinds vorig jaar ambieert ook Polestar het predicaat premium. Polestar is geboren uit de autosportafdeling van Volvo, is eigendom van het Chinese Geely en treedt zeer zelfverzekerd én innoverend naar buiten. Franse constructeurs komen niet voor in de Febiac-lijst, behalve nieuwkomer DS. “De Franse constructeurs hebben mee aan de wieg gestaan van de automobiel en hebben waanzinnig mooie auto’s gebouwd. Vanaf de jaren tachtig zien we een kentering, de Fransen beschouwen de auto niet langer als een statussymbool en de Franse merken verliezen marktaandeel aan hun Europese en Aziatische concurrenten. Sinds een paar jaar probeert Groupe PSA met DS een nieuw premiummerk in de markt te zetten en ik hoop dat het lukt. Dat zou goed zijn voor het imago van de hele autogroep. Dat de Aziatische premiummerken minder succesvol zijn in Europa kan ik begrijpen. Zij hebben niet de heritage van hun Europese concurrenten en beschikken evenmin over de ervaring van Mercedes & Co. Die uitstraling van vakmanschap en excellentie kan je niet kopen, dat is een werk van lange adem. Tenminste nog één domein waarin Europese merken een toonaangevende positie innemen. Laat ons die met alle macht en kracht verdedigen.”

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden