Discussie: Citytrip hemelvaart
Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2023, 12:17   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Te vertrekken volgende week donderdag in de ochtend.
Terugkeer zondagavond.

Vanaf gelijk welke luchthaven in België (Zaventem of Charleroi) of Nederland (Eindhoven of Amsterdam), of eventueel Düsseldorf.

Vroeger kon je voor 50 euro een leuke reis naar Italië maken. Nu zie ik alleen woekerprijzen ver boven 150 euro en soms veel meer.

Ik heb eens gelezen dat de EU veel hogere taksen lanceerde "om het klimaat te redden". Maar dit maakt het toerisme gewoon helemaal kapot. Het is gewoon niet meer interessant om last minute naar Spanje of Italië te gaan.

Mocht er iemand toch een leuke betaalbare reis zien voor 2 personen, let me know.
Maar als ik dat zo bekijk, is het beter om met de auto tot in Tsjechië of in Praag te rijden dan om te vliegen.
Op skyscanner kan je bij bestemming "overal" ingeven of uit het dropdown-menu "alle bestemmingen" kiezen.
Dan heb je in 1 keer een overzicht van de goedkoopste bestemmingen.

Vanuit België zijn dat Verenigd Koninkrijk (€137) en Zwitserland (€147).
Vanuit Nederland kan je onder de €150 naar Duitsland (€100).

Even doorklikken op dat Nederland-Duitsland aanbod van €100 leert dat je dan met Eurowings vanaf Schiphol naar Hamburg gaat. Probleem is dat je pas 's avonds naar ginder vertrekt...

Wil je dat counteren kan je ook de dag voordien 's avonds vertrekken maar dan dien je €147 uit de portemonnee te trekken...

Voor die prijs kan je natuurlijk ook met de auto naar daar gaan. Een uurtje of 6 bollen (vanuit A'pen)...

In ieder geval: het is natuurlijk niet het ideale weekend om een goedkope citytrip te boeken. Feestdag-weekends zijn altijd een pak duurder.

Ga je bv een week later van donderdag tot zondag (vanuit België) heb je plots keuze uit 11 bestemmingen onder de €150.... Met oa Frankrijk, €29, UK €39, Ierland €47, Italië €94,...