Er zijn momenteel 15 vlamingen die graag een burgeroorlog in België zouden willen -
die zitten allemaal op het internet....
Indien U, als vlaming in Halle/vilvoorde zou wonen zou U dan ook niet met veel moeite de neiging moeten onderdrukken om voor een franstalige "nationale" partij te stemmen ?
Ik bedoel is de kwestie BHV niet veel meer een kwestie van "nationale" Vlaamse partijen
die gewoon niet zou voorkomen indien we terug "nationale" belgische partijen hadden ?
Na de "splitsing" zullen we overigens in Vlaams Brabant (de kieskring waartoe het afgesplitste H-V dan zal behoren) een niet onbelangrijke franstaligenlijst in deze kring
zien opduiken en zullen er maatregelen vandoen zijn om te vermijden dat de vlaamse volksvertegenoordigers en senatoren van het gewest Brussel niet weggevaagd worden...
De onzalige situatie is volgens mij ontstaan door het "onzalige" idee van de provinciale kieskringen, hierover had men beter wat langer en intenser nagedacht alvorens resoluut de kaart van de gemediatizeerde verkiezingen te trekken.