Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2023, 09:17   #258
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik hoop dat je beseft dat dit een tikkende tijdbom is en dat dit stelsel niet kan blijven doorgaan. Er gaat een moment komen waarop de volledige samenleving het vertrouwen in fiat verliest. Ik geef het nog 5 jaar.

Er is intrest verschuldigd op die almaar escalerende schuld. De Federale Reserve gaat de geldpers aanzetten en uiteindelijk de schuld afbetalen in "funny money".

Denk jij dat het monetaire stelsel gaat eindigen in hyperinflatie of denk je dat niet? Dat is de hamvraag. Ik ben er sterk van overtuigd van wel, en ik ga al mijn spaarcenten veilig stellen via commodities die ik buiten het bankstelsel bewaar.
De nazi's zijn slimmer geworden dan zonder meer geld drukken om andermans prestaties te kunnen blijven kopen hoor. Ze kopen met hun bijgedrukt geld producten waarmee spaarders hun terugkoopwaarde willen behouden, en drijven de prijs van die op, makende dat je minder commodity voor je fiat krijgt.
Goud is daarvan een schoolvoorbeeld, de prijs was historisch laag toen de nazi's goud uit hun stock verkochten, en historisch hoog als ze goud kopen.
Ik heb daarvan cijfermateriaal gegeven, dat ik verzamelde een tiental jaar geleden. Ze verkopen nationale stock aan LBMA / systeembanken aan habbekrats prijzen, om het dan peperduur van hen terug te kopen.
Je stelt je spaarcenten dus helemaal niet veilig via commodities, althans, als je de prijs van die negeert. De commodity clubs zoals bullion dealers raden aan elke maand zoveel % van je loon in goud te steken. Los van de goudprijs dus.
Je moet meer moeite doen, slimmer wezen, dan dat hoor.
Want zeg eens, wat is het verschil, op vlak van je spaarcenten veilig stellen, tussen 200000 euro goud kopen en bij je verkoop 100000 euro krijgen, en 200000 euro op je bankrekening hebben, en de depositogarantie van de nazi's die daar 100000 euro wegconfisqeerd, met jij geen verhaal hebbende want je werd jaarlijks gewaarschuwd?
Of nog anders: gewoon de prijs van dat huis, dat 200000 was toen je goud kocht, en 400000 wordt als je goud verkocht, terwijl de goudprijs dezelfde is.
En vervang goud door aandelen, tulpenbollen, ...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden