Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Stel dat men, sinds de start van de klimaat-heisa dik 15 jaar geleden, wereldwijd 1/4 van de budgetten die nu in 'groene energie' zijn gestoken in het ontwikkelen van betere, properdere, goedkopere, simpeler op te zetten,... kerncentrales had gestoken.
Dan hadden we nu ondertussen waarschijnlijk een nagenoeg ideale technologie gehad.
En de overige driekwart hadden we kunnen benutten in het in stand houden van de bestaande en/of bijbouwen van nieuwe centrales.
Maar nu ondertussen praktisch iedereen door begint te krijgen dat dat inderdaad nog niet zo'n slecht plan was geweest, is het op dat punt natuurlijk weer bijna van nul starten.
Waarna de groene jongens staan te joelen dat kerncentrales bouwen te duur is en te lang duurt.
Tsja, als je het eerst jaren tegenhoudt.
De oplossing kon zo simpel zijn...
|
Ongelooflijk hé. Ik heb begin jaren 2000 les gekregen van een zekere Dhaeseleir. Die was volgens mij toen voorzitter van een organisatie "energie 2030". Die had mij en vele anderen toen al overtuigd. Helaas heeft de groene waanzinlobby toen gewonnen. Dhaeseleir werd bij de aflevering van zijn rapport en advies om de kernuitstap tegen te draaien weggezet als een kernenergie fundamentalist en daarmee was de kous af.
Edit: William Dhaeseleer. Topprof
https://www.nieuwsblad.be/cnt/bk1dvtk9
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Laatst gewijzigd door fox : 17 mei 2023 om 11:37.
|