Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Moet men aan de zelf-destructieve verzoeken van een groepje grappenmakers gevolg geven om "een jeugd" te hebben ? Wie niet naar de gevaarlijke pijpen danst van wat mensen met morbide humor zou veel gepest zijn ?
Ik heb nooit die meutes idioten begrepen die zich "laten dopen" en daarbij zelf-vernederende of zelf-beschadigende dingen doen. Ik was er ook aan "begonnen" en bij de eerste vraag van "mij zat te zuipen" heb ik gewoon geweigerd. Ik heb gezegd dat ik gekomen was om een pint te pakken en gezellig wat vuile liedjes te zingen - dat vond ik plezant - niet om mij te bezatten of zo, en dat ze konden ophoepelen. "dan wordt ge niet gedoopt, he slimme !" was het antwoord van dienen onnozelaar met zijn klak op. "dan word ik niet gedoopt, inderdaad" heb ik hem geantwoord, en daarmee was het gedaan. "maar dan kunt ge volgend jaar anderen ook niet dopen he !" zegde em nog. Ik ben toen naar huis gewandeld en heb daar geen seconde spijt van gehad. Geen ons last van gehad. Heeft mij totaal niet belet om "studentenleven" te hebben, maar dan waar ik zelf goesting in had en zelf besliste wat ik deed. Het zou een beetje zot zijn om "groot" te worden door naar zotte bevelen van anderen te luisteren, niewaar.
|
Groot gelijk. Er zijn grenzen. Als een doop moet bestaan uit vernederingen dan zou ik daar ook niet aan meedoen.