Discussie: Inburgering
Los bericht bekijken
Oud 4 april 2005, 21:39   #5
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Beste,
Ik ben geen tegenstander van een verplichte inburgering. Uit onderzoek blijkt dat 2 op 3 nieuwkomers de inburgeringstrajecten op vrijwillige basis volgt.
De verplichte inburgering is geen eerste stap naar een betere samenwerking tussen allochtonen en autochtonen. De meeste allochtonen zijn hier al meer dan 35 jaar of hier geboren en getogen, en dus ingeburgerd. De verplichte inburgering is gericht naar nieuwkomers. Om tot een betere coöperatie te komen tussen allo's en auto's is meer nodig dan verplichte inburgeringstrajecten voor nieuwkomers.
Ik vind het maar normaal dat er ook allochtonen op de N-VA lijsten staan. Het toont aan hoe divers de allochtone gemeenschappen wel zijn.
U neemt hier een loopje met de werkelijkheid vrees ik.
Vele allochtonen die hier al 35 jaar en langer wonen zijn net NIET ingeburgerd omdat het destijds ook niet van hen werd verlangd. Hoeveel zijn er niet die nog eens onze taal niet spreken? En taal is toch net de eerste stap naar inburgering? Om nog maar te zwijgen van andere problemen dat zulks met zich meebrengt. De kloof met hun eigen kinderen bv. die hier school lopen en thuis niet gesteund en opgevolgd kunnen worden. Kinderen die achterop geraken, er moedeloos van worden, zich niet meer inzetten,.... met alle gevolgen vandien.

Als u nog eens niet de problemen erkent, hoe wilt u ze dan helpen oplossen?
Dina is offline