Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2023, 20:23   #12
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gebrek aan Nederlandstalig onderwijs is een Vlaamse bevoegdheid, en dus te wijten aan de onwil van Vlaanderen om daar geld aan te spenderen. En zo de uitgesproken kans om kennis van de Nederlandse taal in Brussel te bevorderen. Schande. Grote schande.
Ik zie in dat artikel enkel gegevens van mensen die Brussel verlaten en niet van mensen die naar Brussel verhuizen.
Het lijkt mij ook niet onlogisch dat vele mensen met kinderen de stad verlaten voor de rand. Bijkomen fenomeen is dat een gevolg van corona. Grotere woningen, liefst met tuin zijn meer in trek gekomen. Als je in Brussel bent gaan wonen voor de nabijheid van je werk is er ook veel veranderd. Want velen hoeven ook maar 2 dagen per week meer op hun werkplaats aanwezig te zijn. De afstand woon werk wordt dan minder belangrijk. Maar de huisomgeving des te meer.
Ik kan onmiddellijk drie Nederlandstalige scholen opnoemen die opgedoekt zijn in Brussel omwille van de locatie. Er was 'begeleiding' nodig om de leerlingen van station of tram/bushalte veilig in school te krijgen. Raad eens vanwaar die 'bedreigingen' kwamen. Wijs maar met de vermanende vinger naar Vlaanderen, je wijst naar de verkeerde.