Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2023, 10:40   #301
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja, ik heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=269069

Ik heb er wat verder naar gezocht en volgens wat ik lees mogen die namen vermeld worden. De meeste kranten doen dat uit eigen beweging niet ‘omdat ze de veroordeelden niet aan de schandpaal willen hangen’. Je kan je dan wel de vraag stellen waarom ze andere veroordeelde wél met naam, woonplaats en vanalle details vernoemen.

Het argument dat de advocaten aanhalen (en al gebruikt hebben tegen oa ‘tScheldt dacht ik) is dat door die namen te vermelden je haat zaait en dat dat vervelend/gevaarlijk voor hen is. Maar ook hier: waarom voor deze veroordeelden wél en voor anderen niet.

Wat wel een feit is in dit geval (Acid) is dat hij er twee Reuzegommers bijgesleurd heeft die er niks mee te maken hebben en dat wat hij zei blijkbaar (ik heb het filmpje niet gezien) nogal opruiend was.
Hij hield het bij feiten over reuzegomners zei me iemand gisteren na het filmpje bekeken te hebben. Ik had het toen kunnen bekijken. Nu niet meer. Blijkbaar zou hij gezegd hebben hoe bijvoorbeeld die Gommers een varkentje moeten bij houden gedurende een jaar om dan het zelf te slachten en opeten. Hij las ook voor uit de applicatie brieven voor schachtentemmer. Die gasten konden even goed gesoliciteerd hebben voor Abu Ghraib.

Zo worden onze toekomstige leiders blijkbaar voorbereid (en dat is misschien wel het meest shokerende van heel dit verhaal). De medogenloze psychopaten kregen er voorrang, werden het meest bewonderd. Geen wonder dat de Reuzegomners niet enkel bewijsmateriaal van de doop hebben pogen doen verdwijnen (serieus verzwarende omstandigheden in feite) maar ook alles wat ze eerder gedaan en gepubliceerd hadden.

Er is een groepsfoto van die reuzegommers te vinden met de namen er bij.

Er is ook een tekst te vinden op basis waarvan Acid (die blijkt een nogal 'raar geval' op zich te zijn, maar wel een durver) zijn video gemaakt heeft.

De video ging wel echt 'viraal' voor onze contrairen. Tegen de 15000 of meer per uur.

Dit is meer dan een uit de hand gelopen doop. Dit is het tillen van de sluier van een cultuur. En de lage straffen zijn deel van dat cultureel probleem.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 juni 2023 om 10:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden