Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het was inderdaad een lichte overdrijving van mijn zijde, maar in de fond was het wel d�*t wat u deed: u probeerde te laten uitschijnen dat ik u het recht op uw mening zou ontzeggen en dat, mijn beste, valt geenszins uit mijn bericht af te leiden.
Dat is het inderdaad ook. U bent zich daarvan bewust en toch weerhoudt het er u niet van om dat "aanstootgevende geparadeer" te veroordelen. Maakt u hetzelfde voorbehoud bij de carnavalsstoet in Aalst, waar vaak heel wat aanstootgevender zaken te zien zijn?
|
Ja.
Citaat:
Wat een blatante nonsens! Moet alles waar U het niet mee eens bent uit "het publieke domein" verdwijnen? Van mateloze arrogantie gesproken... Ik heb iets tegen mensen die als één of andere halve gare ijzerwinkel rondlopen en alles laten pearcen waar ze maar met een naald doorheen raken. Ik vind zulke mensen aanstootgevend in het straatbeeld. Mag ik nu ook eisen dat ze uit "het publieke domein" verdwijnen, of is dat een privilege dat u alleen voor zichzelf reserveert??
|
Een nieuw soort van logica:
- premisse 1: ik vind bepaalde zaken bedenkelijk
- premisse 2: ik wijs er op dat een argument als 'wie iets niet kan zien moet maar zijn ogen sluiten' m.i. getuigt van een nogal arrogant opeisen van de publieke ruimte
- conclusie: ik eis dat alles maar uit het straatbeeld moet geweerd worden.
Ik daag u uit mij aan te tonen waar ik zoiets gezegd zou hebben. Uw loffelijke gewoonte volgend zal ik u een paar keer aan deze uitdaging herinneren.
Citaat:
En u weet dat uiteraard allemaal véél beter dan al die organisatoren die elke jaar wereldwijd zowat al de holebiorganisaties op de been krijgen om deel te nemen aan de gay prides. En u weet natuurlijk véél beter dan die mensen dat beleidsmakers gestuurd worden door mensen zoals u, die vervuld van hun eigen genoegzaamheid met een belerend vingertje vanachter hun klavier zitten te zwaaien naar hun lotgenoten die er een andere mening op nahouden...
|
Ik weet helemaal niets: ik stel mij een vraag over de impakt van bepaalde attitudes en ik heb een menig over bepaalde uitwassen...maar dat past natuurlijk niet in uw afgoderij van Mijn Grote Gelijk. U zal in ieder geval moeten leren leven met de relativiteit van uw eigen opvattingen.
Citaat:
Gruwelijk... All animals are created equal, but some animals are more equal than others... En ik maar geloven dat er nog veel vooroordelen leven onder de hetero's.
|
Vanzelfsprekend geheel voor uw rekening
Citaat:
Gaat u hier nu in alle ernst de gay pride vergelijken met "fundamentalisme"?
|
Sinds wanneer bent u de Gay Pride? Enige bescheidenheid zou u sieren.
Citaat:
En ik vind het verwerpelijk dat er 's avonds een fuif op het programma staat! Dat is immers iets waar alleen de jongere holebi's zich door aangesproken voelen. Ik als oudere homo - die meer gediend zou zijn door een galabal met orkest - voel me daardoor uitgesloten. Mijn vriend vindt het dan weer te zot om los te lopen dat er daar optredens met alleen maar Vlaamse popzangers georganiseerd worden! Wat een flagrant gebrek aan respect voor hen die het helemaal niet begrepen hebben op Vlaamse zangers! Een schande is het! Zo'n gebeuren zou immers voor iedereen betekenis moeten kunnen hebben!
|
De smiley is een nogal dwaas manoeuver om uw geslepen poging om weer eens de werkelijkheid te verdraaien te maskeren. Voor zover ik weet is leeftijd een persoonsgebonden kenmerk en geloof een bv. ideologische keuze en impliceert het aanwezig zijn van een 'oudere' op één van de fuiven geenszins een ideologisch standpunt wat het deelnemen aan een religieuze viering wel doet. Maar ongetwijfeld is dat verschil een beetje te subtiel.
De conclusie is hoe dan ook duidelijk: het is ten strengste verboden een andere mening dan de uwe te hebben en om dat duidelijk te maken schuwt u scheldpartijen en bewuste foute afleidingen niet. Het wezenskenmerk van fundamentalisme, m.a.w.