Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
een dossier staat altijd op zichzelf, dus geen dossiers mixen zoals jij doet in 2
er is geen vraag vanuit ukraine om de krim weg te geven aan RU
dus RU koopt gewoon het land dat het wil bezitten in Krim en betaalt het
en n4/ waarom zou een referendum moeten gaan over bij welk land wil je horen als een zone maar overgezet wordt door gewapend conflict. Je draait situatie terug, en dan laat je burgers beslissen of ze russisch spreken of oekrains, maar bij welk land die zone behoort is geen discussie, het keert terug naar UKR, en de zogenaamde taalfaciliteitproblemen moeten opgelost worden
|
2) Wie zegt dat? Oude dossiers kunnen altijd opgerakeld worden, zolang de misdaad niet verjaard is.(niet van toepassing in dit dossier) Als het Westen beide dossiers niet WIL koppelen, wat erg waarschijnlijk is, zegt dat genoeg. Dan komt er uiteraard ook geen enkele schadevergoeding wat de Russen betreft.
3) Rusland koopt niets. Het heeft hard gevochten voor de gebieden die nu bij Rusland horen. Maar uiteindelijk zijn het de burgers die er wonen die beslissen.
4) Er zijn voorbeelden genoeg van referenda waarbij de lokale inwoners kunnen kiezen bij welk land ze willen horen. Saarland bvb. Wat federalisme betreft, die kans heeft het regime gehad, ze heeft de voorstanders van federalisme letterlijk in de fik gestoken.(Odessa) Minsk verplichtte het regime om een federale staat te worden. Maar het regime trok zich daar niets van aan, liever oorlog.
Die oorlog kwam er dus met erg veel doden langs beide zijden. Nu gaat het niet meer over federalisme. Nu gaat het over leven of dood. Wie Russisch wil blijven spreken zal in de door het regime gecontroleerde gebieden opgepakt worden en mogelijk gemarteld worden, wie zich Oekraiener voelt zal dat beter niet te luid zeggen in de gebieden die bij Rusland zullen horen. De oplossing "op z'n Belgisch" was perfect mogelijk, maar het regime, gegijzeld door uiterst-rechts, zag dat niet zitten.