Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2023, 12:35   #41806
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat de duister-romantische levensvisie van "tomm" eerder stalinistisch-maoïstisch (SM) geïnspireerd is.

Het 'oud-testamentische' komt tot uiting in een tomeloze wraakzucht.

Wat "tomm" lijkt te vergeten is dat zijn 'utopie' onmogelijk kan worden gerealiseerd zonder grootschalige 'killing fields' en onmogelijk in stand gehouden zonder uitgebreide 'goelag archipel'.

Zijn klaarblijkelijke obsessie met de 'door en door rotte elite(s)' in "Het Westen" maakt hem (al dan niet bewust) stekeblind voor én medeplichtig met een reeks niet minder 'door en door rotte elite(s)' elders in de wereld: Rusland met z'n meedogenloze & vulgaire kleptocratie, China met z'n niet minder meedogenloze & niet minder vulgaire collectivistische militaire junta, Iran met z'n zo mogelijk nog meedogenlozer en vulgairder theocratie, ...

Het zou allemaal op de lachspieren kunnen werken, mocht het niet zo diep (/door en door) triest zijn.

"tomeloze wraakzucht" zie ik vooral bij het Kiev regime, bvb. tegen wat zij "collaborateurs" noemen en tegen de Russische minderheid. Zag ik ook op Maidan, waar gebouwen in brand gestoken werden, en in Odessa waar ongewapende betogers levend verbrand werden.
Ik merk ook tomeloze wraakzucht in het Westen tegen Poetin en tegen de Russische cultuur in het algemeen. Tomeloze wraakzucht door te pogen de Russische bevolking te verarmen door economische oorlogsvoering.
Maar als dan zeg dat loontje om zn boontje zal komen is dat "tomeloze wraakzucht".

Die andere elites zijn minder gevaarlijk dan de westerse elite. Die westerse elite koloniseerde 3 vierden van de wereld en valt overal ter wereld landen aan, plundert ook al eeuwen het "globale zuiden". Dankzij de "militaire junta" in China werden volgens de VN een miljard mensen uit de extreme armoede getild. Ontken he soms dat de westerse elite zich meer in de ex-SU en China moeit dan omgekeerd?

Ik zie een gunstige evolutie in de wereld waarbij de macht van de westerse elite afneemt. De niet-westerse wereld verenigt zich meer en meer, dit gaat ten koste van de westerse elite.
Wat ik hier doe is de propaganda en de leugens van de westerse elite, die onze politiek en media in handen hebben, weerleggen en een alternatieve visie verkondigen. Dat zou ik niet intriest noemen maar broodnoodzakelijk.

Over corruptie gesproken, Rusland was veel corrupter onder westerse marionet Jeltsin en de levensstandaard in Oekraine, dat nog steeds door westerse marionetten besruurd wordt, in 2021 was veel lager dan in Rusland volgens VN cijfers.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index

Gulag is gewoon een afkorting voor "gevangenis systeem" en de overgrote meerderheid van de politieke gevangenen werd vrijgelaten na de dood van Stalin. Ook in China zijn er geen strafkampen vol politieke gevangenen wat de westerse media ook beweert. Controle over de media, net als hier, is genoeg om de macht can de Communustische Partij te garanderen. Uit deze studie uitgevoerd door de EU blijkt dat meer Chinezen dan westerlingen vinden dat ze in een democratie leven.
https://ecfr.eu/publication/united-w...ar-on-ukraine/

Opiniepeilingen in landen die beide systemen hebben gekend tonen een grote nostalgie aan voor het communistische verleden, met name in Bulgarije, Hongarije, Oekraine (jawel hoir), Armenie, Kyrgyzstan, Rusland, Roemenie, bijna alle ex-Joegoslavische landen. Zelfs in Oost-Duitsland is er nog behoorlijk wat "ostalgie". Als het leven werkelijk zo n hel was als in onze media beweerd wordt, valt dit moeilijk te verklaren. Voor je zegt dat"mensen altijd terugverlangen naar hun jeugd": in Polen vindt de meerderheid het nu beter dan onder het communisme, in in Spanje en Portugal nu beter dan onder Franco en Salazar.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2023 om 12:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden