Los bericht bekijken
Oud 5 april 2005, 22:43   #121
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door argoo
De werkgeversbijdragen liggen hoger dan de werknemers bijdragen!!! Een werknemer betaalt 13,07%, een werkgever betaalt meer dan 38,39% voor een arbeider en 32,39% voor een bediende. Verder kan de werkgever niet sjoemelen met deze afdrachten zoals u laat uitschijnen: het is een vast percentage dat doorgestort moet worden. De werkgever geeft dus zo'n 3 keer meer naar de sociale zekerheid dan de arbeider zelf... De discussie ging niet over de verhouding kapitaal-werkmens (waar ik het ook al niet met je eens ben).

Ze werden niet vervreemd, de last om de pensioenen voor Belgacom te betalen werd door de staat overgenomen.

Het is zeer relevant als je arbeidskrachten aan de slag wil houden in België. Het systeem dat wij opgebouwd hebben is aan herziening toe!

Daar ging het niet over, daar kan ik het zelfs met je eens zijn...

Dat men twee jaar geleden geen kuisvrouwen, postbodes, mensen om bij de NMBS te werken,... vond is hiermee niet verklaard! Ook in de bouw zoekt men vaak werkvolk, dat niet gevonden wordt (terwijl er een aanbod van de VDAB is om op te leiden).

We kunnen delocatie allemaal schandalig vinden, maar daar lossen we niets mee op.

Ach, ik begon al te denken dat je ook dit zou ontkennen. Er wordt MASSAAL misbruik gemaakt van de sociale zekerheid (en ook inzake fiscaliteit).

Het is in Belgie te makkelijk om vrij veel geld te krijgen gedurende een zeer lange periode om niets te doen, zonder dat je de wil om te werken moet tonen... Daar moet eerst iets aan veranderen.
Mambo, men kan of wil U niet begrijpen... Toch is het (voor het overgrote deel) de waarheid...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden