Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Je hoopt ongetwijfeld op een burgeroorlog in Rusland en totale ineen storting van het front, waarna het regime alle Russischtaligen en etnische Russen uitmoordt of verdrijft, inclusief babies en oudjes. De leider van de KRaken militie heeft al gezegd dat alle etnische Russen die niet kunnen bewijzen dat ze het regime gesteund hebben, eraan moeten, inclusief hun familie. Dat zou voor de meeste Russofoben hier geweldig zijn, dat is wat ze willen.
Volgens mij zal dit niet gebeuren, en zullen de huidige ontwikkelingen nauwelijks gevolgen hebben op het front. Valt af te wachten natuurlijk. Moest dit wel zo zijn zal Prigozhin daar persoonlijk voor verantwoordelijk gehouden worden.Je merkt dat zelfs de westerse media toegeven dat de publieke opinie in Rusland 100 % achter Poetin staat, ook Prigozhin zelf heeft zich overigens nooit tegen Poetin gekeerd, en nooit bevolen om het Russische leger aan te vallen.
Voorlopig zijn er nog geen berichten dat dit gevolgen zou hebben aan het front. Ik denk dat deze situatie vandaag of een van de volgende dagen opgelost zal geraken, veel te kort om een echte impact te hebben op het front.
|
Ik heb vooral schrik voor lange politieke instabiliteit van een kernmacht, met een paar kandidaat-machthebbers die niet terugdeinzen om kernwapens in te zetten.
Kan niet inschatten wat de impact is aan het front, kan inderdaad weinig zijn, maar productief zal het zeker niet zijn voor de Russische war-effort (om het zacht uit te drukken…)
Ik vrees dat je de impact van de gebeurtenissen een beetje aan het onderschatten bent