Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2023, 09:42   #8
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de enige reden om een post slechts gedeeltelijk te quoten, is om die post een andere context te geven, soms totaal verschillend aan het origineel. En dat is zeer storend en dat weet de TS maar al te goed. Dat is zijn manier om de grenzen vh toelaatbare op te zoeken.
Op sommige andere fora worden berichten automatisch niet helemaal weergegeven en staat er onderaan een link 'meer lezen', klik je daarop, dan klapt het volledige citaat open. Dat is handig om te vermijden dat ganse blokken overbodige tekst een draad vervuilen. Dat is ook de reden waarom ik bv wel citaten niet volledig weergeef maar enkel het stuk aanhaal waarop ik wil reageren. Ok, ik vervang het geknipte met: (...), maar dat doe ik eerder uit respect voor de gevoeligheden van anderen.. niet omdat het nodig is, want bij een correct citaat, staat de link naar het originele bericht er telkens bij. Bovendien heb ik ook niet de intentie misbruik te maken door slechts gedeeltelijk te citeren.

Maar het ding is dat er in het verleden wel nogal misbruik gemaakt werd om inderdaad de context van het citaat te doen vervormen, wat de discussie geen goed deed en waardoor 'niet volledig citeren' taboe werd. Ondertussen heb ik het idee dat zulks misbruik niet meer aanwezig is, de meesten hier citeren/discussiëren op volwassen wijze.. helaas worden we nu geconfronteerd met een kinderachtig regelnichtje dat pagina na pagina autistisch tekeer gaat wanneer '...' niet gebruikt wordt. Wat de draad nog meer vervuilt dan ganse blokken geciteerde tekst.. ach.. altijd wat.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 25 juni 2023 om 09:42.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden