Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2023, 10:51   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als het wettelijk bepaald is dat je mag schieten op eender wie die op jou grond komt, waarom zou je dan nog met van die waarschuwingsborden moeten werken?
Dat is dan toch dubbelop?

Ik begrijp dat mensen zo'n borden mogen hangen maar waarom mag je pas schieten als het in de wet staat en als er zo'n bord hangt?

Overigens: al eens nagedacht over het feit dat niet iedere eigendom is zoals de meeste verkavelingen met alles rondom netjes afgemaakt en enkel toegang langs voor via de oprit waar dan zo'n bordje kan komen en werkelijk iedereen dat zou zien?
Hangt ook af van de staat. Ik ben de man zijn naam vergeten, was een oude rakker al. Hij belt op een gegeven moment, in Texas, naar de politie, hij zegt hen, bij mijn gebuur wordt ingebroken door twee zwarten. De tape van dit telefoongesprek staat of stond alleszins op Youtube.
De telefoniste zegt hem, blijf aan de lijn, probeer zelf niets te doen. De man doet dat dan ook en blijft aan de lijn tot dat hij ziet dat de inbrekers bij de gebuur buiten komen en bij hem beginnen in te breken.
Een momentje, zegt de oude kerel, je hoort hem de hoorn neerleggen en dan hoor je het kachunk van een pompgeweer dat opgespannen wordt. Er valt een schot, nog eens het kachunk geluid van de pomp en nog een schot. Hij komt terug aan de telefoon en zegt, het is klaar, ik heb ze alle twee afgeschoten.

Nu de procureur heeft hemel en aarde bewogen om de man in de gevangenis te krijgen, maar de Grand Jury bekeek de zaak en stelde dat de man niets verkeerd gedaan had, in tegendeel het was zelfverdediging en lachte de procureur vierkant uit.